Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Babbelmoster - 10 oktober 2007 16:30

Vad betyder det att höra för dig? Tycker du att det är självklart - men det är det ju inte alls ... en del hör illa och många hör inte alls. Så vi som hör - skall vara oändligt tacksamma för den gåvan vi fått. För visst är det väl underbart att kunna lyssna på musik, på barns glada skratt och sång, på fåglarnas kvitter, på bäcken som porlar, på löven som rasslar, på vindens tjut i trädkronorna, på din kärastes andetag.

Ljudet är nåt fantastiskt ... underbart och oskattbart. Och kan ju också vara fruktansvärt irriterande och hemskt och störande! Men ändå vill jag ju inte byta bort mitt hörande mot att vara döv och slippa detta irriterande ljud som faktiskt också finns i samhället.

Tänk att gå ut i skogen och kunna uppfatta hur fåglarna kvittrar, hur vinden susar i trädkronorna ... att höra knaket när man kliver på en trädgren där på marken. Höra tjäderns läte, humlornas surr och myggens irriterande ljud!

Eller att höra någon säga "jag älskar dig".

Örat är fantastiskt, ljudet är det nåt visst med eller hur?

Av Babbelmoster - 10 oktober 2007 15:56

Tänd ett ljus

på din egen sida

för alla

VÅLDSOFFER

i vårat kalla samhälle!!


Jag tänder mitt ljus

och tänker på alla stackars

människor som fallit offer

för detta meningslösa och vansinniga

våld som verkar ha fått sitt fotfäste i

vårat eget samhälle.

Det är i Sverige,

inte i något land

LÅNGTBORTA!

Och det kan drabba

vem som helst av oss,

när som helst!

:::

Av Babbelmoster - 10 oktober 2007 09:40

Dagen idag bjuder på sol, blåst och kyliga nordanvindar! Löven har nog blåst ner nu - det mesta i alla fall! Ligger som en gul matta på marken. Och detta skall krattas ihop ... Vi brukar ta bort det mesta på hösten, det är nog mycket att göra ute i trädgården på våren ändå ...

Idag är hösten vacker ...

Glöm inte att mata småfåglarna ... dom fryser och är hungriga nu!


Av Babbelmoster - 10 oktober 2007 05:34

Trött, gäsp ... skulle gärna ha fortsatt sova ett tag till!

Men klockan ringer eller rättare sagt klockradion

börjar att spela!

Det är bara svänga benen över sängkanten,

stiga upp, tvätta av sig sömnen,

klä på sig, ta in tidningen, läsa

och dricka en kopp joghurt.

Och sen far man på jobbet ...

och här sitter jag nu ...

Skriver ett snabbt morroninlägg till er,

dricker kaffe, väntar på mina arbetskamrater.

Och så sätter jobbet igång ...

Då börjar sömnen släppa sitt tag ...

och en ny arbetsdag har startat!

Ute är det mörkt, kallt ... det är -1,5 grader.

Brr, nu börjar det att bli på minussidan

av termometern ... vi lämnar plussidan för några månader.

Nu vill jag bara få önska er alla en bra dag!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards