Alla inlägg den 24 oktober 2007

Av Babbelmoster - 24 oktober 2007 17:22

Läser denna artikel och blir bestört. Tänk så många unga flickor och pojkar, kvinnor också för den delen … som svälter sig till något sorts ideal - för att se ut som den idealkvinnan eller mannen dom ser i tidningar! Men är denna bilden verkligen modellen för hur dom flesta skall eller ens vill se ut? Nej absolut inte - en som är sjukligt mager … det är inte snyggt. Nu kan man ju vara mager av olika anledningar, av sjukdom, arvsanlag och så vidare. Men just att börja banta eller svälta sig på detta sättet är ju oerhört! Stackars människa … det är alltför många som hamnar där i detta bantarträsk … jag var själv en gång på väg dit. Många trodde att jag led av anorexi … nog hade jag säkert en släng och var ytterst nära att faktiskt bli sjuk. Jag vet hur jag tänkte och hur jag såg mig själv … Mitt företag och mina arbetskamrater skickade mig faktiskt till våran företagsläkare och våran personalchef ville ha ett "allvarligt och välmenande samtal" med mig. Han sa: du håller väl inte på att bli sjuk? Det är så många som är oroliga för din skull skall du veta! Och visst kändes det väl skönt att veta att så många faktiskt brydde sig om mig … men dom ville inte säga det direkt till mig själv!! Nåja … jag måste bara säga att jag inte var sjukligt mager och tanig som flickan i detta reportaget är … men visst var jag smal - inte mager - det tycker jag är skillnad. Men jag kanske fick mig en tankeställare innan det blev för sent!! Tack alla som hjälpte till att rädda mig från anorexiasjukdomen!!

Av Babbelmoster - 24 oktober 2007 17:04

Vad anser du vara det viktigaste i livet? Det finns ju egentligen mycket olika saker eller företeelser som är viktigt - men skall jag själv spalta upp dom som jag tycker är viktigast så blir det så här:

1. Hälsan är det viktigaste

2. Jobb - att ha ett jobb skapar både ekonomisk trygghet och ett socialt liv - vilket också är oerhört viktigt - stimulerande på alla sätt och vis 

3. Kärlek, familj - det behöver alla och betyder mycket för oss alla

4. Att ha ett hem och tak över huvudet, en dörr att stänga om oss och känna oss trygga, där alla våra pinaler finns - allt sånt som ger oss trygghet och ombonad - alla våra minnen finns ju i hemmet också!

5. Vänner är också viktigt att ha - goda vänner! Alla dom andra kan man vara förutan!

6. Bil - viktigt det med ... ett transportmedel för att ta sig till sitt arbete och kunna åka och handla. Det är ju inte alla som har ett väl utbyggt transportnät runt omkring där dom bor, tyvärr ...

Sen så kommer väl allt det andra - som prylar och saker och ting!

Men hälsa, jobb, ekonomisk trygghet, familj och kärlek är nog grundstenarna i vad som jag anser vara viktigast i livet!!!

Av Babbelmoster - 24 oktober 2007 16:16

Undrar just var

himmelen börjar

och var

slutar himmelen.

Har den någon början och något slut!!

Är himlavalvet oändligt ...

stort ... det vet jag ju att det är -

men det sträcker sig mycket längre bort

än vad man kan tro och ana.

Och tänk så konstigt -

när vi har ljust här på våra breddgrader,

då är det natt och kolsvart på andra ställen.

Och så är det oändligt - dag för dag -

natt för natt - ändras och förändras.

Hela tiden ...

Ljuset styr oss människor mycket också ...

Alla vi människor tycker om att

titta upp på himlavalvet, tyda molnen

och andra vädertecken.

Titta upp på solen som gassar,

se upp mot månen och drömma,

blicka upp mot stjärnorna

och tycka dom är vackra och lyser med

en säregen lyster och kraft.

Kanske se en stjärna som faller

och önska sig något!

Himlavalvet är något alldeles extra

och mycket vackert

och STORT!

Men har den någon början och något slut? 

Av Babbelmoster - 24 oktober 2007 09:28

Jag är ju en

KAFFEMOSTER

av Guds nåde.

Älskar kaffe,

behöver kaffe,

är beroende av kaffe,

det är ett måste för mig.

Får huvudvärk utav för lite kaffe.

Men igår köpte jag faktiskt

grönt och rött te -

det skall ju vara hälsosamt och bra.

Någon av er som dricker grönt eller rött te?

Vet ni för vad det skall vara så bra?

:::

Jag köpte två sorter -

det gröna var med ingefära och citronsmak

det röda var med kanelsmak.

Gillade kanelsmaken bäst - faktiskt riktigt gott!

Märket var Friggs.

::

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards