Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Babbelmoster - 12 oktober 2007 19:44

Varför skall man vara så jäkla trött

när fredagkvällen kommer?

Det verkar som om hela veckans tidiga morgnar,

tar ut sin rätt då.

Men jag blir så irriterad - vill INTE vara trött,

vill ju orka vara vaken till in på nattkröken,

njuta av min sköna lediga fredag kväll,

slappa och kolla på tv och blogga och läsa.

:::

Men den här John Blund - han kommer med

sina jäkla sandkorn och kastar dom rätt i facet mitt!

Jäkla Blund ...

:::

Sitter och kollar på hockey, nja inte just nu -

för nu sitter jag ju här vid bloggen,

men det är paus i matchen.

Kollar på Björklöven - Rögle

och förstås så hoppas jag ju på Björklöven seger!

Känner faktiskt en kille som spelar i Björklöven,

han är kompis med min son!

:::

Och vet ni - jag har ätit surströmming i eftermiddag!

Många rynkar nog på pannorna och säger - usch och fy!

Men det är så jäkla gott och jag har längtar

vansinnigt efter surströmmingen!

Men nu är jag SUPERTÖRSTIG!!!

Dricker hela tiden - VATTEN!

Det är ju det enda som verkligen släcker törsten ordentligt!

:::

Nu blev jag ännu törstigare,

måste gå och dricka mitt

VATTENGLAS - ISKALLT!!!!

:::

:

Av Babbelmoster - 12 oktober 2007 17:58

Varför stressar vi människor så mycket?

Det kan man verkligen fråga sig ...

För det man inte hinner idag,

det kanske man hinner i morgon,

eller någon annan dag!

Världen går nog inte under om vi inte

hinner städa precis idag,

eller vad tror ni?

Knappast ...

världen fortsätter snurra runt sin axel ändå,

även om vi inte hinner skriva ut det där protokollet idag ...

:::

Konstigt med stress!

Vi vet att det inte är hälsosamt att stressa,

för vi blir sjuka av för långvarig och mycket stress!

Blodtrycket höjs, man blir spänd i kroppen,

humöret blir retligt och många andra biverkningar

kan inträffa av just stress!

Men ändå fortsätter vi - dag ut och dag in!

:::

Är du en "stressig" typ?

Varför stressar du i så fall?

Stressar du både hemma och på jobbet?

Mår du dåligt av stressen?

:::

Jag är en stresstyp, både hemma och på jobbet.

Mår också dåligt av denna stressen,

kan inte säga nåt annat - för det är bara så.

Och ändå fortsätter jag med denna stress!

Hela tiden och jämt.

Kan inte ta det lilla lugna,

måste hinna 1000 saker samtidigt.

Varför - ja det kan man verkligen fråga sig,

Det är bara jag - här hemma alltså -

som stressar upp mig själv,

ingen annan än jag själv - ger mig denna stressen!

Jag fodrar så mycket av mig själv.

:::

:

Av Babbelmoster - 12 oktober 2007 05:34

Så var den här dagen här - som dom flesta längtar efter - fredag! När man jobbar varje vardag och heltid ... då jäklars är det skönt med fredag och helg måste jag säga.

Igår kväll hade jag -4 grader och på morgonen var det -2 ... så det börjar allt märkas av att det går mot kallare tider. Ena bilen var frostig på rutorna och motorhuven, medans min man hade kopplat i kupévärmaren i den andra bilen, när han kom hem i natt från jobbet. För jag skulle ju ha den bilen på morron. Han är snäll han ...

Det är bara att börja arbetsdagen här ... först en kopp! Ha dé gott folk - vi hörs - kram.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards