Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av Babbelmoster - 5 oktober 2007 16:53

Slutade halv 3 ... direkt på Konsum ... köpte grillad karré och mimosasallad och persiljesmör ... middagsmaten. Som regel blir det "färdig mat" på fredag. Då vill jag slippa laga mat helt enkelt!

När jag kom hem och lastat av min matkasse ... for jag och plockade olika sorters mossa, skall dekorera krukor som jag skall ha på altanen och på bron. Hade köpt två ljung på Konsum ... plockade lite grenar också i skogen ... och lite lingonris.

I eftermiddags blev det så dimmigt och grått ute, det riktigt vällde in dimma från havet ... Det hänger regn i luften.

Har precis nu startat en tvättmaskin ... ni vet - gubbens arbetskläder *ler*. Har också hunnit läsa ut min bok ... hade några sidor kvar bara. Har slukat böcker i veckan när jag varit sjuk och liggandes. Tur att man har läsintresse - finns ju så många BRA böcker!

Av Babbelmoster - 5 oktober 2007 11:33

 

Sitter här på jobbet och har lunch ... lite försenad sådan. Annars är min lunchtid mellan 10.30 - 11.15 ... men idag var jag och en arbetskamrat och kollade på nya kontorsstolar ... prövsatt lite förstås. Nu blev det bestämt att vi skulle få låna två stycken olika för att testa några dagar var. Toppenbra ... för man hinner ju inte känna riktigt hur dom känns att sitta i på affären. Men det är ju inte klokt vad dom kostar alltså ... den jag blev förtjust i kostade över 10 000 kr och den andra över

5 000 kr. Tur man inte skall betala dom själva - för då skulle det få vara - då skulle jag nog hålla tillgodo med den "gamla" utslitna trotjänaren stolen. Men det är ju viktigt att sitta skönt när man sitter hela dagarna framför sin dator. Och så när ryggbesvären och nackproblemen och axelbesvären spökar ... man är nog själv också en gammal trotjänare *ler*.

Av Babbelmoster - 5 oktober 2007 05:45

Ja så var jobbarveckans sista dag här för mig ... fredagen. Skönt - även om min vecka har varit ovanligt kort därför att jag varit sjuk.

Har sovit skitdåligt i natt - både gubben och jag. Vi kunde helt enkelt inte sova!! Fråga mig inte varför. Så i kväll kommer man väl att smälla av efter middagen! Synd - för fredagkvällen vill man njuta länge av ... bästa kvällen är det tycker jag.

Graderna är inte många idag - bara 3 stycken plus än så länge. Men det dröjer inte länge innan det börjar vara på fel sida strecket!! Minusgrader - usch. Skrapa rutor och ta på sig vantar och halsduk. Vart for den här sommaren egentligen? Ingen som vet, ingen som vet ...

Nä nu slutar jag mitt vanliga morgonbabbel här och önskar alla en riktigt bra fredag.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards