Alla inlägg den 21 oktober 2007

Av Babbelmoster - 21 oktober 2007 18:20

Gör en krans av fågelfrönNu är hösten här och på många håll i landet har det redan snöat för första gången i år. Det betyder att pippifåglarna därute kan få allt svårare att hitta mat. Varför inte slå två flugor i en smäll och binda en vacker krans av fågelmat  som man kan köpa på affären, till din trädgård eller till någon du känner som har hus. Här är några exempel som kanske kan inspirera.

89951-531Hittade detta hos Cultdesign.

Av Babbelmoster - 21 oktober 2007 15:51

Det har ju alltid varit känt att söndagen skall vara en vilodag.

Men stämmer detta nu för tiden,

hur många går i kyrkan av er?

Inte jag ... jag vet inte om jag skall säga, tyvärr ...

men så är det ... jag kan ändå TRO på något,

även om jag inte går i kyrkan.

Men nu var det ju inte kyrkan som jag skulle

skriva om, utan om vilodagen - söndagen.

Slank bara in på kyrkan när jag tänkte på vilodagen.

Associerade kanske lite väl mycket där!

Ursäkta mig om någon tar illa upp,

det var inte min mening i alla fall att såra någon!

:::

Nåja - vilodagen ...

om jag bara går till mig själv,

så inte vilar jag på söndagen.

Det är ju lördagen och söndagen som jag skall

hinna allt som jag inte hinner under veckans alla dagar!

Och jobbar man då heltid som jag, så inte hinner

man med allt under veckan, jag orkar helt enkelt

inte efter jobbet allt. Jag stiger ju upp strax efter halv 5 varje morgon,

så nog känns det på kvällen skall jag säga er!

Men hur är det för just dig ... vilar du på söndagen.

tar det lugnt och stilla!

Eller vad gör du

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards