Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Babbelmoster - 18 oktober 2007 19:52

Tror du att det finns en SPÖKTIMME? Någon tid på dygnet ... när alla andar och spöken börjar vandra och skrämma oss människor! Buuuuu .... blir du rädd nu? Det går kalla kåren efter mina ben när jag tänker på spöktimmen och dess varelser!! Det är mörkt ute och man blir extra mycket rädd då ... fantiserar och ser saker som inte finns. Framför allt om man går ut och går ... det rasslar i löven, man hör steg bakom sig ... något annat läte som man inte vet vad det är!!! Buuuu ... rädd eller känner du ingenting!

Du är tuff va ... inte blir du rädd för spöktimmen och vitklädda spöken inte! Buuuu ....

Av Babbelmoster - 18 oktober 2007 17:51

Visst känner man den här årstiden

att man vill vira något riktigt gosigt och

varmt kring halsen?

Man riktigt längtar efter att

stänga till kring halsen!

För visst drar det när det blåser

och blir kallare ute -

om man inte har en

HALSDUK!

:::

Av Babbelmoster - 18 oktober 2007 17:43

Har du det -

ÅLDERSNOJA!

Är du drabbad av den?

Många vill ju inte kännas vid att

dom är si eller så gammal.

Varför skall man inte kunna acceptera

sin ålder frågar jag mig?

Jag menar -

det är väl bättre att acceptera den

och må bra!

Inte försöka vara yngre än man är.

Det är bra att hålla sig ung i sinnet,

men ibland när en äldre man eller kvinna,

försöker vara som en 20-åring i sättet

eller kanske i klädvalet,

då tycker jag bara att det är patetiskt!

Jag menar om man går till överdrift

och försöker att vara yngre än man är!!

Man kan bära sin ålder med -

vad skall jag skriva,

aktning och stolthet, stil och klass!

Man behöver inte klä sig osmakligt

och tonårsaktigt om man är i medelåldern.

För den skull menar jag ju inte att man skall

klä sig tantigt eller omodernt,

men lite känsla kan man ju ha tycker jag.

Att en kvinna i - säg 60-års åldern ...

kanske kommer i väldigt korta kjolar

och en väldigt tajt och urringad top,

nä vet ni vad ... osmakligt -

man behöver inte klä sig som om man vore

under 20 år.

Lite stil och smak ...

Många kanske inte håller med mig,

men det är ok - alla har sin uppfattning

och skall så också få ha - jag har ju min och den står jag fast vid!

Så är det bara!

:::

:



Av Babbelmoster - 18 oktober 2007 12:54

Har ni något bra svar till min undran?

Är det bara "kärringar", kvinnor, fruntimmer

som skvallrar?

Det heter ju

SKVALLERKÄRRINGAR!

Nu tror jag ju också att det finns män,

som är precis lika skvallriga som kvinnor.

För ett är då säkert,

det är inte bara vi - kvinnor som skvallrar

och far med osanning och är vetandesjuka!

Det finns även män som är det ...

någon som säger emot mig!

Av Babbelmoster - 18 oktober 2007 12:09

Googlar du ibland, varje dag eller någon gång då och då?

Vilken sökmotor använder du dig av - helst?

Vilken tycker du är bäst?

Och vilket ord googlade du senast på?

:::

Jag använder mig alltid av

Google,

den är bäst tycker jag!

Helt klart.

Vilket ord googlade jag sist på ...

måste fundera ett tag ...

det var -

jo det var ju

SYJUNTA!!!

Av Babbelmoster - 18 oktober 2007 11:59

Hur är du som människa?

Jag menar ...

är du

optimist

eller

pessimist?

Ser du possitivt på saker och ting,

eller deppar du och tycker allt är skit!

Själv är jag en väldigt stor optimist!

Livet blir så så mycket lättare att

leva om man ser ljust på saker och ting!

:::

Men vi är ju olika personligheter förstås

och sådant påverkar nog också hur vi är och tänker.

Men jag är en obotlig optimist!

Och det är jag oerhört tacksam och glad för

... att jag alltid ser glatt och ljust på livet.

Visst, nog är jag också ledsen och nere ibland,

konstigt vore det väl annars ...

men i det stora hela är jag alltid glad och optimistisk!

:::

Hur är du då - pessimist eller optimist?

Av Babbelmoster - 18 oktober 2007 08:41

Konstigt det här med hur männen

tolkar våra "kvinnoträffar".

Jag kan bara gå till hur det är på mitt jobb.

Om vi sitter några kvinnor och samtalar ...

och en man kommer -

vet ni vad han säger då?

Jo det vet ni nog -

åtminstone ni kvinnor!

Jo han säger:

HAR NI SYJUNTA?

Då skall han vara ROLIG!

Och vitsig på oss kvinnors bekostnad ...

Varför säger han så ...

bara för att kvinnor sitter och pratar

med varandra ...

Det är precis som om vi kvinnor

bara SVAMMELPRATAR!

Inte har något

VIKTIGT

att säga,

bara

SVAMMEL!

:::

Men så är det ju inte alls,

eller hur tjejer!

Vi kvinnor kan -

både det ena och det andra!

Och allt som kommer ur våra munnar,

är faktiskt inte bara trash och svammel!

Pyttsan gubbar,

syjunta ...

jag som inte ser att sy och hatar symaskinen!

Baaaa ...


Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards