Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av Babbelmoster - 20 oktober 2007 12:18

snömolnHär är det regn och grått, kring nollan på termometern. Dagen började med sol, - 5 grader, mulnade igen sedan. Kom lite snöblandat och nu regn ... trist - men det är väl bara att gilla läget antar jag!


Vad har du för väder där du bor just nu? Kul att ta del av landets bloggares väder ...

Av Babbelmoster - 20 oktober 2007 11:56

image470En fråga bloggare å läsers!

Har ni provat denna nya produkt? Någon ... Själv har jag inte testat ännu - men måste nog göra det. Läste just nu i en blogg att denna bloggare provat och gett den betyg ... 5 av 5 möjliga - den var visst skitgod som hon skrev!!!

Dax alltså att testa själv antar jag! Jag återkommer med mitt utlåtande efter min test ...

Av Babbelmoster - 20 oktober 2007 10:45

Har precis varit ute ett tag och krattat löv,

mannen gick ut och började kratta ...

så jag tänkte att jag skulle gå ut jag också -

och se hur det gick för honom!

Han var borta!

Bara skottkärran och krattan var där ...

mannen försvunnen - puts väck - gått upp i rök!

Så jag tog krattan och satte igång ...

fick bort mycket - det är kvar ändå en hel del ...

Vädret är kyligt, i morse hade vi - 5 grader,

har varit lite sol, men nu är det mulet och väldigt grått,

det ser ut som om snön hänger i luften!

Vill inte!

Det är kring nollan nu ute ...

marken är stelfrusen och hård ...

men det var ändå härligt ute,

man blir varm när man jobbar och går an!

 Blev så kaffesugen så jag var tvungen att gå in ...

och nu är jag här alltså!

Av Babbelmoster - 20 oktober 2007 07:14

God morgon på er ...

Äntligen morgon, eller ...?

Jag städade flera rum igår efter jobbet,

så när kvällen kom och jag satte mig ner,

då var jag sååå trött och sliten i ryggen.

Somnade som en stock när jag la mig

och vaknade före 3!!!!!!

Klarvaken ... kunde nästan inte somna om alls -

hade tänkt kliva upp och fortsätta min städning ...

men jag gjorde ju inte det och till slut somnade jag om.

Vaknade 5 igen av att mannen steg upp ...

jag tänkte - ligger ett tag till och det gjorde jag

och somnade faktiskt om till strax före halv 7.

Då satt mannen framför datorn och läste tidningar.

Nu har jag druckit några koppar kaffe

och fortsatt städningen - hunnit städa ett rum redan.

Skall ta en kopp till nu och sen fortsätta -

men jag tänkte att först måste jag önska alla

god morgon och en trevlig lördag!

Nu är det gjort!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards