Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Babbelmoster - 4 oktober 2007 17:38

 

Jag skall bara skvallra att min man har fått hela tre kanelbullar idag ... han har precis satt på kaffet!! Själv fikar jag ju inte - men jag tänkte när jag var in på Konsum ... och såg dom goa bullarna - att nog måste väl ändå han få nåt gott till kaffet ikväll!! Visst är jag väl en snäll och omtänksam hustru *ler*.

Av Babbelmoster - 4 oktober 2007 17:33

Har ni andra också problem med bloggstatistiken ... syns ju ingenting där alls idag ...?????

Av Babbelmoster - 4 oktober 2007 17:32

telefon-3.jpg

Dom flesta har väl nummerpresentatör på sin telefon, bärbara eller stationära - spelar ingen roll. Nu för tiden är det ju mera vanligt än förr …

Men hur gör du då när det ringer? Kollar du först på presentatören om det är någon som Du verkligen VILL prata med - om det är ett okänt nummer, eller anonymt … svarar du då? Jag struntar fullkomligt i att svara när det är nummer jag inte känner igen … det är för det mesta försäljare och dom vill jag verkligen inte prata med! Hatar anonyma nummer … men måste ändå svara - för det kan ju vara från mitt eget jobb eller mannens. För ringer man från våra jobb - så kommer inte numret fram i presentatören - irriterande är det! Och det är ju samma från sjukhus …

Jag tycker faktiskt att alla nummer borde synas i displayen!

Men handen på hjärtat - väljer du bort nåt samtal ibland - bara för att du känner inte just då att prata med personen (även om du känner honom eller henne) ifråga? Jag kan ärligt och uppriktigt säga - att är det ett nummer som jag känner igen - då svarar jag!

Av Babbelmoster - 4 oktober 2007 16:42

Jaha så var den här arbetsdagen till ända, eller rättare sagt 14.30 var den det. Då kom min man och hämtade mig på jobbet och styrde kosan mot affären. Mycket enkel middag blev det, bara varmkorv och bröd och hallonkräm. Men alldeles tillräckligt. Vi hade bägge ätit en ordentlig lunch på våra respektive jobb!

Sen blev det ryggläge en halvtimme för mig ... skönt att få sträcka ut den "långa" ryggen ... som smärtat idag - speciellt i morse. Tror ni inte att sedan jag kom på jobbet ... då jäklars när jag hade varit på toan där och klev upp från toastolen ... kroppstyngden kom att vila mest på vänstra benet och fy satan - ursäkta - vad det skar som knivar i ryggen på vänstra sidan. Jag började att mattsvettas direkt - så ont gjorde det. Kunde knappt ta mig ut från toan och in i pentryt som ligger vägg i vägg, där stod en av mina arbetskamrater och tog kaffe ... han vart nästan förskräckt när han såg hur ont jag hade!!! Nåja - efter det tog jag det lilla lugna ... just nu känns det helt ok ...

Annars då - vad har ni pysslat med idag då, förutom jobb och hemarbete och bloggtitt????

Av Babbelmoster - 4 oktober 2007 08:36

Har ni tänkt på det - idag är det KANELBULLENS dag!! Det skall firas eller hur ... men varför egentligen. Är det inte ganska så löjligt - att skapa en dag för kanelbullen???

Vad tycker ni - ett kul initiativ från någon eller helt onödigt!

Av Babbelmoster - 4 oktober 2007 05:42

Sitter här nu på jobbet, efter att ha varit hemma en vecka för ryggen. Igår kändes ryggen mycket bra, inte helt bra - men ändå. I morse gjorde jag vissa rörelser som inte var bra för ryggen och då blev det genast sämre, bara att böja sig ner och dra på mig mina stövlar - fy fan vad ont jag fick efter det! Men nu är jag här i alla fall ...

Ute är det kolsvart, +3 grader. Sitter här alldeles ensam och skall börja dagens jobb. Ni skulle se mitt skrivbord ... fullt med högar av fakturor och annat ... det duger inte att vara borta från jobbet alls! Man får igen det sen. Nåja gilla läget och sätt igång bara - efter en kopp kaffe.

Ha en bra dag alla - vi hörs.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards