Alla inlägg under november 2007

Av Babbelmoster - 13 november 2007 10:53

Myspys på orientaliskt vis

... jag bara älskar orienten, med dess färger, prylar, tyger, dofter, kryddor ... så jag bjuder här på lite hopplock av det goda och det finns ju en mångfald av detta i våra butiker nu för tiden. Besök gärna Indiska ... en helt underbar affär - tycker jag!!

image645

Av Babbelmoster - 13 november 2007 10:44

Min man har

namnsdag idag.

Det är

Kristian och Krister idag.

Men min man heter

Christer!

Så jag säger

Grattis

till honom.

Det gjorde jag ju förresten

imorse också -

han visste inte ens en gång

att han hade namnsdag!!

Av Babbelmoster - 13 november 2007 10:38

Sitter här på jobbet och äter min medhavda portion.

Världens festmåltid om jag får säga det själv,

gratäng - god och så grillad karré.

Inte dåligt så här på en vanlig och alldeles tråkig tisdag!

Bilden är inte min tallrik dock!

Men gott var det

och mätt och belåten blev jag

*klappar mig på maggen*

Man skulle bara ha fått sig en tupplur också -

då hade min lunch varit helt fullkomlig och perfekt!

Av Babbelmoster - 13 november 2007 09:02

En vacker och förförisk kvinna kommer in på en lantlig pub.
Efter en stund svänger hon sig med mjuka kattlika rörelser över till bardisken och tecknar åt bartendern att komma närmare.
Bartendern lutar ansiktet närmare henne och hon börjar pilla i hans skägg.
- Är du ägaren? frågar hon.
Bartendern skakar på huvudet.

-Nej dessvärre, suckar han.
-Kan du få tag i ägaren åt mig?  Kvinnan fortsätter leka med hans skägg, hon smeker hans kind, kör händerna genom hans hår och smeker honom keligt över ansiktet.
-Det är tyvärr omöjligt ... är det inte något jag kan göra, frågar han tydligt
upphetsad.
Kvinnan fortsätter smeka hans hår och skägg.
Hon sticker in ett par fingrar i hans mun och låter honom slicka dem våta.
-Du kan lämna ett meddelande till honom från mig, viskar hon sensuellt.
-Säg till honom ....... att det inte finns något toapapper eller någon tvål på
damtoaletten!


Ops ... ola la ...

Han sket i det blå skåpet!!! Föll på eget grepp! Tänkte med fel hjärna!!! Ja se karlar ...

Av Babbelmoster - 13 november 2007 08:59

När tänker männen som bäst ...


Efter många år av forskning, så har man äntligen kommit fram till hur det
egentligen ligger till.


Alla resultat visar på att männen tänker absolut som bäst när dom har samlag.


Hur kommer det sig då undrar man??


Enkelt, då är ju kabeln kopplad till huvuddatorn!


Så sant som det är skrivet!!!

Av Babbelmoster - 13 november 2007 07:48

Snart dags att baka inför julen.

Bakar du mycket till denna högtid?

Har väl själv gjort det förr,

men dragit ner på sorterna,

det är ju ingen som fikar nu för tiden,

eller ens orkar efter all julmat!

Men lussekatter skall jag göra förstås,

det hör julen till.

Pepparkakor köper jag,

längesedan jag bakade dom själv.

Det finns så många goda "köpessorter".

Ryggen min pallar inte för att stå och

kavla och kavla degen i all oändlighet!

Därför köper jag dom ...

Av Babbelmoster - 13 november 2007 05:49

Vaken -

sitter på jobbet

och skriver.

Sovit kanske tre timmar på hela natten,

somnade efter 22 -

vaknade prick 24

och var vaken till åtminstone 3!

Steg upp när klockradion dånade 04.40

Jag kan säga att jag är trött,

så in i bomben trött,

har huvudvärk och är såååå trött.

Hemskt när man inte kan få sova!

Det går åt mycket kaffe idag skulle jag tro.

Tur vi har en STOR kaffeautomat

bara en bit ifrån mitt kontor!!!

Jag skall släpa mig dit nu ...

Först en väderrapport -

-0 grader, ingen nederbörd,

snön har frusit på sen igår kväll ...

blåsigt är det också.

Vägarna känns som tvättbrädor,

det skumpar och hoppar och är ojämnt

när man kör - inget trevligt alls ...

känns som om bilen bara flyter ovanpå isen

och all ojämnhet som ligger på vägen.

Det var allt folks!

Av Babbelmoster - 12 november 2007 19:33

Jag sitter på en strand, blickar ut över havet, känner vinden rufsa om mitt hår, gud vad det är skönt här! Känner lukten från havet, jag älskar havet, vågorna, stranden, sanden, vinden – jag älskar naturen. Jag tänker på livet. Varför är jag här, vad är meningen med att jag – just jag – finns? Vad skall jag bidra till här på jorden? Varför behövde just jag vara med om det jag har fått uppleva, både på gott och ont. Varför blev jag drabbad av just den saken? Hur har jag kunnat bli just den personen som Jag är – vad är det som har gjort att jag är som jag är? Är det jag själv som gjort mig sån, eller är det omgivningen och uppfostran och mina erfarenheter och upplevelser som gjort mig till den jag är? Som har präglat mig. Hur skall jag beskriva mig själv? Är en kvinna som lever i ett lyckligt äktenskap sen många år tillbaka, har en son – som är världens gulligaste om jag får säga det själv! – förlorat ett barn innan det ens var född – mycket jobbigt! Var så ung då, min kille då – som är min man nu – hjälpte mig att orka stiga upp efter denna händelse! Jag tog det så hårt!  Jag bor i ett gult hus, med lämpligt stor trädgård, gillar blommor och blader mycket! Vill ha ordning och reda, lite väl mycket av en pedant – har verkligen fått jobba med mig själv, för att inte lägga ner för mycket energi på just att vara pedant, men det är svårt när man har det i blodet så att säga. Tycker faktiskt om att städa! Hur tokigt det än låter, pyntar mycket hemma – både inne och ute. Älskar kläder och skor, smink och smycken, ljuslyktor är en av mina passioner. Har 200 lyktor framme i huset, då finns det många många fler i skåpar och även ute på altanen, på bron, på husväggen hänger också lyktor. Ja, man är väl inte klok. Nog har jag upplevt både det ena och det andra här i livet, livet har inte alltid farit varligt fram med mig i min barndom, men jag hade underbara människor omkring mig som hjälpt mig och stöttat. Och några av dom var min mormor och min morfar och min underbara moster. Jag saknar dom alla så otroligt mycket, men dom finns för alltid i mitt hjärta. Där bor dom och där finns dom alltid i mig. Jag har ett arbete som jag stortrivs med – har jobbat länge länge på samma industri. Men jag har aldrig tyckt att det varit nån idé att byta jobb, för jag har ju alltid känt att jag trivs, med stället, arbetskompisarna, arbetsuppgifterna – med allt! Underbara människor jobbar där, härlig och spontan stämning präglas varje dag av. Vi trivs med varandra helt enkelt och det är nog så viktigt att man gör – man tillbringar ju stor tid av vaken tid på jobbet. Hur är jag då som människa? Jag försöker alltid vara rättvis, glad, hjälpsam, trevlig, duktig, snabb, ordentlig, jag är mån om andra människor – vill ju alltid att folk skall må bra i min omgivning, men ibland glömmer jag bort att även jag skall må bra! Ställer upp för andra – så jag glömmer bort mig själv!  Ja sån är jag!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards