Alla inlägg under november 2007

Av Babbelmoster - 18 november 2007 09:18

God morgon på er. Här sitter man igen ... har varit vaken förstås länge redan ... men har hunnit med att förbereda lite mat för veckan ... precis som vanligt. Håller på att koka potatis, skall steka fläsk, har stekt chickennubs (om ni nu vet vad det är!). Skall även koka spagetti och steka korv ... måste ha lite mat klart för veckan. Min man jobbar nattskift ... eller sen eftermiddag. Han åker till jobbet strax efter 14.30 och jobbar till 01. Så det skall vara både middag innan han börjar sitt jobb och en matlåda varje dag!

Väderrapporteringen lyder som följer: -3 grader (igår nästan -16!!), grått, även om solen syns lite svagt i horisonten! Igår eftermiddag började det att snöa lätt, så nu ligger ett tunt duntäcke över naturen. Vackert som ett julkort är det.

Av Babbelmoster - 17 november 2007 20:51

Dom har förändrats ... till det sämre - med åren ... nippiga, toppiga, häng, släng och dängmodeller är några som man haft under årens lopp! Från små till större och sen ännu större ... bra toppiga ... till hängiga och slängiga *ASG*. 

Men vad gör det ... dom är ju mina ... inget silikon här inte! Allt är äkta vara, även om det är mycket av den varan, så har jag inte köpt dom eller opererat dom ... dom är JAG ...  

Av Babbelmoster - 17 november 2007 13:24

Här igen! Har varit en vända på stan i några kalla timmar!!! Men det verkade inte avskräcka shoppinglystna människor ... men det är klart - julhandeln börjar väl så smått att ta fart nu.

Köpte lite smått och gott, som vanligt ... gofika till min man! En svart bordstablett ... som jag skall ha på bänken där jag har min perkulator! Ett batteriljus till - likadant som det jag köpte igår ... tyckte det var så fint ... var bara tvungen att köpa ett till! En färgad ljusslinga ... skall ha denna i en kruka på altanen ...

När vi kom hem fixade maken kaffe och så ringde telefonen ... min svägerska som ringde. Hon är gift med min mans bror ... vi surrade i en halvtimme om ditt och datt.

Nu har jag precis tagit fram en del av alla mina adventsstjärnor och stakar och kollat vilka som lyser och inte lyser ... konstigt det där - dom funkar när man drar ur kontakten efter julhelgerna, men inte när man stoppar i kontakten när det är dags igen! Så nu är det lite lampor att inhandla ... vill alltid göra detta i tid!

Maken tyckte det var vansinnigt vad stjärnor vi har, han sa: vi kan ju inte sätta upp alla ... det är säkert 30 stycken! Men så många är det ju inte! Även om det är några ... sen så är det ju också så här: jag har ju inte framme allt på en gång - vissa har man använt förr, man köper nytt till varje år - dumt nog ... men det kommer ju nytt hela tiden och man tycker det är så snyggt ... så visst är man tvungen att inhandla nya ... Men nu skall jag försöka rensa bort det jag inte använder ... min son fick ju också mycket till sin lägenhet när han flyttade ... men ifjol köpte han nya stjärnor ändå - i papp - en röd och en vit! Jag har adventsstjärnor och stakar i vardenda fönster i hela huset, till och med i garaget! Det skall vara mysigt även där tycker jag!

Av Babbelmoster - 17 november 2007 08:19

Ja mina läsare - idag är det kallt hos mig! Jag har nästan -16 grader, en blek vintersol syns i horisonten, väldigt vackert är det - frostigt och vackert ... rosa himmel där solen håller på att gå upp.

Men det är ju såååå kallt, brrr ... nästan -16 grader. Man förfryser ju nästippen om man går ut och jag som skall gå ut sedan idag. Vi skall ranta på stan ... jag skall också och hämta lite granris ...

Igår var jag ju på stan, slutade jobbet tidigare och åkte in på stan direkt ... sprang omkring på diverse affärer. Köpte en julstjärnelampa eller vad man skall kalla det - till sonen. Det är en metallfot och så en vit stjärna i papp. Fanns även i svart, men jag tog den vita ... min son har en stor vit stjärna ... så jag tänkte detta passar ju fint ihop. Fick tag på två nya "överdelar" ... i svart - som jag (kanske) tar på begravningen (en av överdelarna alltså *ler*). Ett svart halsband också hittade jag. Själv har jag ju alltid användning av svarta detaljer och kläder ... jag är ju en sån där "svarting". Dessutom köpte jag ett stort vaxljus som drivs med batterier ... jättevackert. Mycket praktiskt också - man behöver ju inte komma ihåg att släcka det eller vara rädd att lämna det "tänt". Mycket naturtroget också, var så där ojämnt på utsidan ... så man kan tro att det runnit stearin längsefter sidorna. Snyggt och billigt - bara 49 kr. Ifjol köpte jag ett liknande - fast inte lika snyggt - och det kostade 99 kr. Dessutom köpte jag en svart "istapp" i porslin ... ca 1 dm långt ... 28 kr. Hänger i mitt köksfönster nu ... Idag blir det att sätta upp en ljusnät ute över någon buske ... blir nog kallt om fingrarna.

Lite om igår och idag ...

Av Babbelmoster - 15 november 2007 14:51

Dom senaste åren har ju julen fått nya färger.

Förrut var det enbart rött och grönt som gällde,

nu har även svart, vitt och silver tillkommit

och blandat sig i!

Vilket jag faktiskt tycker är kanonsnyggt,

jag gillar ju dom här färgerna också,

även om rött ändå är den färgen man

först tänker på när man tänker "jul".

Men vilken julfärg gillar du bäst?

Gillar du gröna granar bäst,

eller vill du kanske ha en röd gran,

det såg jag faktiskt på en affär i fjol

och tyckte det var vidrigt!

Även om rött är julfärg -

så inte passar det på en gran!

Det finns t o m rosa granar,

ingen färg som jag skulle välja på min gran.

Men det är ju tur att vi själva får bestämma

hur vi vill ha det med julfärgerna!

Man köper det man vill ha själv

och ställer fram!

Men berätta vilka färger du helst vill ha

när det är jul och vilka färger du förknippar med julen.

Av Babbelmoster - 15 november 2007 14:25

Alltså - det är så här ... jag är en riktig KAFFEMOSTER ... måste ha massor med kaffe hela tiden ... viktigt och om jag inte får kaffe i dom mängder som jag är van vid, ja då dyker huvudvärken upp som ett brev på posten. Det slår inte fel ... man får abstinens. Egentligen så dricker jag nog alldeles för mycket kaffe, MEN DET ÄR JU SÅÅÅÅ HIMMELSKT GOTT!

Kaffet vill jag dricka "rent" eller svart ... utan tillsats av vare sig socker (blääää) eller mjölk. Förr kunde jag faktiskt någon enstaka gång ... ta några pyttesmå droppar med mjölk - men nu ALDRIG.

Min man säger att jag blir hysterisk så fort som jag ser en kaffepanna - det kanske ligger något i det påstående! Det första på morgonen ... är ju kaffe ... flera koppar på raken på fastande mage. Sedan under dagen kan jag "lugna" ner mig lite ... men måste ha dom här floderna av kaffe på morronkvisten. Tänk så skönt det är - sitta där med sin kopp av livets dryck och läsa morgontidningen ... sen sitter man ju och surrar med sin man också förstås över några koppar. Han gillar förresten också kaffe ... så han skall då inte säga nåt han *ler*.

Te kan jag dricka ibland ... visst är det också gott ... men det går ändå inte att jämföras med kaffe ... sorry ni alla teälskare ... så är det för mig! Te luktar visserligen mycket godare än kaffe ... åtminstone på affärerna ... många gånger har jag köpt något te i lösvikt ... bara för att det luktar så gott och det låter också gott när man läser vad det innehåller! Men jag blir för det mesta grymt besviken när jag dricker mitt te. Det smakar ju inte lika gott som det luktar ...

Har du något  favoritmärke på kaffe? Gillar väl olika sorter som Gevalia, Blå Mocca och några andra sorter ...

Hur många koppar tror du att du dricker varje dag? Vad skall jag tro själv ... himla svårt faktiskt att gissa ... borde nog ta och räkna kopparna någon dag!

Vilket föredrar du alltså - kaffe eller te? Eller kanske något helt annat drickbart ...

Av Babbelmoster - 15 november 2007 09:34

Har du någon oplockad gås med någon? Man brukar ju säga så om man har något otalt med någon!

Själv har jag faktiskt inte det, gudske lov! Vill ju inte bråka och vara osams med någon människa ... och det får man väl vara glad och även tacksam för så länge man slipper det! Men tänk vad många som faktiskt är jätteosams med både släkt, grannar och vänner! Inte klokt egentligen att det skall behöva vara så ... för man mår inte bra av att bråka och ha osämja mellan sig och någon! Kan aldrig tro att det är bra eller hälsosamt!

Jag har ju inte följt med i detta programmet som kallas för Grannfejden tror jag ... men inte undgått att se vissa reklamsnuttar då och då! Och det är ju inte klokt vad folk bråkar ... Skulle jag bråka med mina grannar - inte fan skulle jag göra det i tv:n heller! Är dom inte riktigt kloka ... skäms dom inte - har dom ingen stolthet i kroppen??? Tycker det är osmakligt och illa ... det lilla som jag har sett!

Vad tycker du om programmet ... har du överhuvudtaget sett något avsnitt?

Men som sagt ... en oplockad gås - har du det med någon?


Av Babbelmoster - 15 november 2007 06:00

En ny dag har randats och med den också nya händelser och upplevelser. Man har fått förmånen - än en gång - att vakna och orka kliva upp från sin säng. Man ser och hör och orkar ta sig på jobbet, man har ett jobb att gå till - tyvärr inte alla förunnat. Man skall nog vara tacksam för mycket här i livet, inte gnälla för att man måste upp på morgonen ... det finns många som önskar kunna kliva upp och åka till sitt jobb. Så länge man får vara frisk och klarar sig själv, nog skall man vara tacksam då, eller hur?

För mig själv är det ingen plåga att kliva upp tidigt, jag är en sån där odrägligt morgonpigg person ... har alltid varit och ju äldre jag blir - dessto mera pigg blir jag på morgonen!! Till slut så behöver jag nog ingen sömn heller *ler*.

Sitter här sedan en halvtimme tillbaka på mitt jobb, börjar jobba 06.30 ... men är alltid här 05.30 Sitter förstås med en kopp av livets dryck --- kaffe förstås! Skall börja min arbetsdag ... mina arbetskamrater dräller in lite här nu ... så jag slutar mitt inlägg med ... ha en bra dag alla - kram. Och vi hörs ...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards