Alla inlägg under november 2007

Av Babbelmoster - 12 november 2007 19:30

Frun ringer maken på jobbet.

-Älskling! Jag har vunnit 3 miljoner på Lotto! Skynda dig hem och packa!

-Vad kul! Vad ska jag packa? Sommar eller vinter kläder?

-Jag skiter i vilket, du ska vara ur huset före klockan tre!

Av Babbelmoster - 12 november 2007 17:05

Kolla vad jag har hittat hos Olga. Skriv om tävlingen i din egen blogg och lämna en kommentar att du gjort detta hos Olga - så kanske just DU har turen på DIN sida!!!!

Lycka till alla ...

Av Babbelmoster - 12 november 2007 16:57

Då har jag varit till läkaren ... inget nytt måste jag säga. Nya piller som jag skall prova ... tas varje dag. Sen remiss till sjukgymnastik, två-tre gånger i veckan. Alltså vad ger allt detta - nada - ingenting - åsit (som vi i Piteå säger).

Klart det kan vara idé att prova någon ny medicin och gymnastik är väl också alltid bra för kroppen. Blir väl inte sämre av det ... Men det känns som - jag vet inte. Som vanligt när jag har gått till en läkare för min värk. Det ger mig ingenting ... och som jag brukar säga: läkarna kan inte bota värken. Lindring - javisst ... men inte bota! Nåja jag skall inte döma ut det här förrän jag har provat ...

Och på grund av all denna värk jag har i kroppen, så sover jag ju dåligt och för att jag sover dåligt ... så får jag mera värk. En ond cirkel, i en ond kropp - min kropp. Jag sitter mitt i denna spiral ... som bara snurrar allt fortare och fortare ...


Av Babbelmoster - 12 november 2007 13:36

Hur ofta speglar du dig varje dag?

Läste i Aftonbladet att brittiska kvinnor

speglar sig 34 gånger per dag!

Sååååå himla ofta tittar jag mig inte i spegeln!

Så jäkla roligt är det inte nu för tiden

och allra minst i helfigur *ler*.

Man ser diverse skavanker, rynkor

och bilringar lite här och där,

som inte funnits förr ...

Men förr är ju inte nu.

Tyvärr.

I huvudet mitt - är jag dock lika fräsch

som när jag var 20 år!!!

Varför inte då i kroppen, hmm *funderar*.

Nåja spegeln är ju bra att ha ibland ...

men det håller ju på att vara problematiskt

bara det här att se att måla sig -

jag menar ögonen är inte heller som förr i tiden.

Jäklars att det skall vara så här att bli gammal.

Man skulle behöva förstoringsglas för att

pricka sina ögonfransar!

Jag har faktiskt köpt en förstoringsspegel -

men det är ju en chock att se sig själv i den -

ALLT och då menar jag ALLT -

blir ju så tydligt och hemskt då!

När man tittar närmare på sig själv.

Jag blir nästan ihjälskrämd av mig själv!

Ve och fasa!!!!

Skämt åsido ... det är inte så farligt det här ändå

... men ganska så kul att läsa om dom

engelska damernas spegelvanor!

Då är det frågan om dina spegelvanor -

bara ibland, ofta, aldrig nästan ... mycket ofta!

Är du nöjd med vad du ser??

Jag är ändå nöjd med vad jag ser,

även om det varit bättre tidigare *ler* -

men jag SER ju och det är väl ändå huvudsaken!!!

Vad jag ser - är ju en annan femma!!

Men det är ju JAG!

Tur det - att det inte är någon annans spegelbild

jag ser - för då är det riktigt dåligt med frun!



Av Babbelmoster - 12 november 2007 11:25

Har du rattmuff på din ratt? Undrar just hur många som faktiskt använder sig av denna grej - nog inte så vanligt nu för tiden. Fast man märker på hösten ... innan man börjat använda handskar - att nog är ratten kall att hålla i ... innan det blivit varmt i bilen! Så man kanske skulle önska sig en rattmuff ... till julklapp!

Av Babbelmoster - 12 november 2007 11:18

Idag skall jag till läkare för min värk ...

Inte för att han kan göra nåt åt det ...

värk går ju liksom inte att bota.

Men jag kanske kan få någon medicin som hjälper

lite grann, nu tar man ju alla möjliga receptfria

tabletter som inte hjälper och med den påföljden

att magen inte mår så bra.

Har varit förr till olika läkare för min värk,

men det känns som om dom inte vet vad dom

skall göra, dom sitter där färdiga bara att skriva

ut någon ny medicin och jag har prövat många olika

under årens lopp. Har haft värk i många långa år!

Jag återkommer med min berättelse efter

läkarbesöket om nu någon är intresserad!

Av Babbelmoster - 11 november 2007 09:03

Usch vad jag är less det här vädret nu!

Ena dagen snöar det - som igår på eftermiddagen.

Det blev vitt ute och fint.

Sen idag regnar det igen ... precis som i förrgår

när det hällregnade!!

Inte skall det göra det när det skall vara vinter heller!

Nu har det börjat att tina bort det här vita täcket igen,

gräset syns mellan det vita ... det är väldigt slaskigt på

gator och vägar ...

Det hällregnar igen och är flera plusgrader och mycket grått.

Nä vet ni vad ... inte vill jag ha vädret så här!

Igår morse var det alldeles gröna gräsmattor,

även om vägarna hade blivit halkiga av allt regnande

under dagen ...

Jag tittar ut genom mitt fönster här i datarummet,

regnet strilar ner på snön, det porlar i stuprännorna,

jag har öppet vädringsluckorna ... jag vill ha in frisk luft.

Jag ser två skator sitta på grannens taknock och vänta

på mat (av mig förstås!!). Jag brukar sätta ut lite

bröd och det är slut direkt ... dom är snabba dom här

skatorna ... tar verkligen fullt med bröd i näbben

och flyger iväg ...

Min man har åkt och köpt olja till bilen, han skall

fylla på olja ...

Detta förstår jag mig inte på!

Själv har jag gjort en fläskpannkaka ...

sonen skall få den när han kommer hem idag.

Igår stekt jag kycklingsfiléer ...

Vi skall ha mjölkstuvade makaroner och korv idag.

Ingen speciell "festmåltid" kanske ni tycker,

ingen köttbit eller så ... men för oss är det faktiskt

fest med makaroner och det skall vara kokade

i mjölk inte i vatten ... det blir bara blaskigt och

ingen smak tycker jag och vi!!

Av Babbelmoster - 11 november 2007 08:54

 

Det är

FARS DAG

idag.

Så jag grattar alla pappor.

:::

Det här med Mors och Fars Dag

är inte jag så speciellt förtjust i.

Det skall inte bara vara en dag på året

som man hedrar och tänker på sin mor och far.

Det känns som om dessa dagar är mera affärsidkarnas

speciella "gnuggahändernadagar" om ni förstår vad jag menar.

För det verkar som om det viktigaste till Mors och Fars dagarna,

det är att det skall vara presenter, varför är det så viktigt?

Är det inte bara detta besöket som ett barn gör till

sina föräldrar ... som skall betyda något.

Inte tycker jag att presenten är det viktigaste!

Jag undrar hur många slipsar som våra pappor

har fått under årens lopp!

Många gånger onödiga presenter ...

Istället för att faktiskt nöja sig med "bara" besöket.

Och det tror jag faktiskt att dom flesta

Mammor och Pappor faktiskt gör.

Medans barnen känner att en present måste också

hänga med tillsammans med deras besök!

:::

Att få umgås alla tillsammans,

mamma, pappa och barn

är väl en gåva om något!

:::

Äta en bit mat och bara sitta och prata, umgås

helt enkelt ...

En få en kram av sitt barn,

vad mera kan man som förälder begära!

Det är väl den största presenten man kan få!!

:::

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards