Alla inlägg den 1 december 2007

Av Babbelmoster - 1 december 2007 14:49

Bråda tider nu mina bloggarvänner ... först nu har jag tid att sätta mig ner vid bloggen ...

I morse var det tvätt som skulle tas reda på och mera tvätt som skulle tvättas ... sen lite mera pyntning inför advent! Sen iväg till stan ... puh - julklappar och åter julklappar! Har faktiskt köpt ganska så många idag ... jo förresten - i morse slog jag ju in alla julklappar som jag hade köpt tidigare ... så då var det klart!

På stan var det mycket mycket folk ... julmusik, pepparkakor, mandel, glögg på affärerna ... det bjöds till kunderna. På Småstaden - en mysig galleria som vi har i min stad - var det körsång - julmusik förstås och massor - jag säger - massor - med folk! Överallt ... det gick nästan inte att komma fram alls. Jag var tvungen att sätta mig ner - eller rättare sagt - hade varit tvungen - för min rygg höll riktigt på att falla ihop av smärta! Men inte fanns det någonstans en endaste liten plats ledig!

Vi träffade vår son - tillsammans med fyra av hans kompisar - där ... dom går dit varje lördag - mitt på dan - träffar andra kompisar och äter tillsammans! Sen idag skall han tillsammans med sina arbetskamrater till Luleå på Arcushallen - det är en julshow där med julmiddag. Massor av artister, Marcus Fagerwall, Måns Zelmerlöf, Arvingarna, Jerry "Jerka" W, Sonja Aldén och massor flera som jag inte minns. Sen är det ju tänkt hotellövernattning där ... men tydligen så skall sonen hem till Piteå - en kompis har inflyttningskalas i sin nya lägenhet ... så då skall sonen hinna vara med på även den festen! Jag säger då det - att dom orkar!! Jag blir helt slut bara av att höra det! Men så är ju han ung och jag gammal.

Efter julklappsinköpten var det då dags för mathandlingen. På Coop ... där det också förstås var överfullt med människor. Utanför såldes julgranar för 250 kronor styck - dom gick åt som smör i solsken skall jag säga!

Hem och gubben fixade kaffe ... hade haft huvudvärk sen jag vaknade ... drack flera koppar på raken - supergott kaffe var det och jag sa det också till gubben min. Korvmackor till åt vi ...

Sen rensade jag ut "gammal" mat från kylskåpet innan den nya sattes in. Nog är det väl ändå konstigt att det alltid skall bli små rester kvar i kylen ... det är sillburkar till förbannelse där ... som gått ut förstås. Och keso och grädde och såser av alla de slag och cream-fraiche. Och små ostbitar och falukorvsbitar som inte ätits upp.

Nåja det blev rent och snyggt nu ...

Nu håller jag på att koka potatis - vi skall äta kalvsylta och potatis och rödbetssallad till middag - enkelt men ack så gott - gubben vart glad när han hörde middagsförslaget!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards