Alla inlägg den 3 december 2007

Av Babbelmoster - 3 december 2007 12:19

Här är något ni kan fundera på inför stundande jul!

Både rentjurar och renkor får horn på sommaren.
Tjurarna fäller sina i början av vintern.
Honorna behåller sina horn tills de kalvat på våren.
Det betyder att alla jultomtens renar är honor.
Det borde man ju ha begripit.
Det måste vara kvinnor som klarar av....

... att dra en fet karl i röda kläder, till rätt adresser,
runt hela jorden, på en natt, utan att fara vilse.

Av Babbelmoster - 3 december 2007 11:41

Jaha nyss skrev jag om att det var regn och blött ute - nu snöar det stora flingor och tätt tätt ... tala om ombytligt väder - men nästan bättre att det då snöar än regnar - även om jag inte vill ha mycket snö på en gång ... lämpligt är bäst!

Men har ni märkt vad vi människor pratar och skriver om vädret hela tiden ... ett alldagligt och vardagligt samtalsämne - som alla kan hänga med i! Vädret intresserar alltid alla och en var!

Av Babbelmoster - 3 december 2007 10:55

Undrar just vem som har beställt det här skitvädret som råder ... skulle tro i nästan hela landet också!

Igår hade vi julesnö hos mig ... som dalade så fint och vitt och vackert överallt! Och så idag ... regn, grått, mörkt, trist, blött, slaskigt, halkigt - ingen vinter - inget julfint alls i naturen! Jag blir sååå besviken så det är inte sant alltså!!

Så nu undrar jag - ÄR DET DU ELLER DU ... SOM BESTÄLLT SKITVÄDRET????

Av Babbelmoster - 3 december 2007 05:43

Usch vilket skitväder det är! Igår snöade det stora lapphandskar och blåste och idag regnar det! Och har tydligen så gjort i natt ... för det är blött och halkigt ute nu. Sånt här väder vill jag inte ha på vintern ... Det ligger på nollan temperaturmässigt!

Sitter på jobbet, mannen har skjutsat ner mig ... han skall ha bilen idag - han jobbar nattskift i veckan.

Inatt rasade det från taket och 4.15 vaknade jag av en traktorfan som höll på att skotta vid skolan och dagis som är tvärs över vägen från oss!!

Nu har jag gnällt klart här ... önskar er en bra måndag och skall hämta mig en god kopp kaffe ... see ya.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards