Alla inlägg den 20 december 2007

Av Babbelmoster - 20 december 2007 18:33

Köper du några sällskapsspel till julklapp? Brukar ni i din familj spela tillsammans under julhelgen?

Förr köpte vi alltid till sonen något spel till julklapp och man satt hela familjen och spelade på julkvällarna. Ganska så mysigt faktiskt och rogivande.

Det finns ju hur mycket spel som helst ... jätteroliga spel ... men i år har vi faktiskt inte köpt något.

Men kan du kanske rekommendera något spel som du gillar?

Av Babbelmoster - 20 december 2007 18:25

Kom att tänka på en sak igår, när jag såg alla våra videofilmer. Man använder ju aldrig mera sin video. Bara DVD:n ... det är skivor för hela slanten, vad skall man göra med alla sina videoband. Jag tror vi har flera hundra ... många filmer förstås av alla de slag, både för barn och mera vuxenfilmer - ja nu menar jag ju inte "såna vuxenfilmer"! Och sonen har massor med videoband som han spelat in hockey på ... Vi har flera videoapparater i huset och använder ingen och sonen har tagit hit sin video som han haft i sin lägenhet ... han vill inte heller använda videon. Han har köpt sig en inspelningsbar DVD ... med hårddisk ... och som sagt - själv har jag två DVD-apparater inkopplade i två tv-apparater.

Bara en undran ... använder du videon? 

Av Babbelmoster - 20 december 2007 18:06

Jag var ju på bland annat Jysk idag och köpte klappar. Så då hittade jag även något till mig själv där ... inte svårt alls! Jag köpte en slinga med röda hjärtan, endast 40 kronor. Och ett guldfat för ljus ... för - hör och häpna! - 5 kronor!!! Dom hade ju rea där på Jysk ... alla julsaker 30 till 70% rabatt ... passa på att köp för nästa år!! Ångrar bara att jag inte köpte en slinga till ... den var skitsnygg! Har satt den i en konstgjord blomma som jag har ståendes på golvet ... det är alltså en stor blomma! Vart ganska läckert om jag får säga det själv! Och det får jag ju - det är ju min blogg *ler*.

Av Babbelmoster - 20 december 2007 17:39

Alltså - jag menar hur många gånger tänker vi kvinnor på oss själva? Hur mycket av allt det som vi gör ... gagnar oss enbart och inte bara barn och familj, övriga släkten och kanske också vännerna, före oss själva. Hur ofta tänker vi egentligen på oss själva kvinnor? Hur mycket tid ger vi oss själva av vardagen ... inte mycket tror jag. Det är först och främst "alla andra" som får av vår tid. Inte ofta som vi tänker på oss själva ... ger oss den välbehövliga "egentiden" och vilan, gör det vi själva tycker om att göra, eller är intresserade av, lite spaupplevelse, "kroppsomvårdnaden", gör fotbad och ansiktsmask, bara njuter och sitter still, läser en god bok, bara "är" ... inte ofta tror jag ... vi bara tänker och gör allt för andra hela tiden. Inte alltid negativt i det menar jag ... jag gillar också att ha städat runt omkring mig, jag vill ha pyntat och fint, rena kläder osv. Men det är viktigt att någon enstaka gång också tänka på sig själv! Glöm inte bort det kvinns! För det är bara DU själv som kan ge dig den här "egentiden" ... du måste ta den själv och ge dig själv lite mera av just dig själv!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards