Alla inlägg den 29 december 2007

Av Babbelmoster - 29 december 2007 19:53

Varför kan inte människor hålla sina fingrar i styr och vänta med smällare och fyrverkerierna till tolvslaget på nyårsafton???? Jag blir döless detta smällande i flera dagar kring nyår! För att inte tala om att alla stackars hundar och andra djur blir rädda och stressade!! KAN INTE FOLK TÄNKA!!! JAG vill inte höra dessa jävla smällare hela tiden - dag ut och dag in - jag blir så jädrans arg känner jag! Nu har det varit i flera timmar här i samhället någon jäkla människa som smällt av rena kanonader!!! Det har dånat och åter dånat! Det låter som bomber som smäller, inget fyrverkeri och sånt - utan bara smällare som dånar!!!!

Jag tycker det går alldeles för mycket till överdrift med detta ... lite respekt kan man väl ändå känna ... både för hundar och människor - JAG UPPSKATTAR INTE DETTA OTYG ALLS - GILLAR INTE SMÄLLARE OCH FYRVERKERIER I TÄTTBEBYGGT OMRÅDE!! Även om det är vackert!

Jävla marodörer ...

Av Babbelmoster - 29 december 2007 12:18

Det blev en enkel, liten och snabb lunchtallrik för gubben och mig för ett tag sedan. Jag gjorde omelett med skinka (julskinka ...), lite kryddor och dill över ... kanongott faktiskt! Bra också att få göra slut på skinkan, slut och slut - det är en liten bit kvar ännu! Men nu klarar vi oss till middagen!

Vad består din lunch av idag?

Av Babbelmoster - 29 december 2007 11:01

Vet ni vad jag håller på att göra nu? Plocka bort julen, eller kanske inte allt - sparar stjärnor och adventsstakarna i fönstren och förstås julgranen. Men det mesta är redan bortplockat - så här tidigt har jag aldrig förr plockat bort julen, även om jag brukar göra det ganska fort. Men till trettondagshelgen brukar det vara kvar ... men inte i år. Det är skönt när man får bort en massa kartonger från förrådet och kunna städa till även där, det har sett för djävligt ut där ute! Usch ... Har kvar lite ännu att ta bort - men det är skönt vad mycket jag har hunnit på morgonen medans gubben var och tvättade bilen.

Har fortfarande ont i skallen, men det skiter jag i nu ... Och ute har det blivit kallare ... -7 grader och sol. Vackert så det förslår! Nä bäst att fortsätta ... see ya!

Av Babbelmoster - 29 december 2007 07:19

Vaknade före 6 och steg upp, min man hade beställt tid i "vårat" företags tvätthall (som vi anställda har möjlighet att boka, både tvätt- och smörjhall) klockan 7 ... så han är där nu och tvättar den ena bilen - i morgon klockan 11 skall han dit igen med den andra bilen!

Jag är så jädrans sugen på att börja plocka bort alla tomtar nu ... bara spara stjärnor och stakar och slingor till efter trettondagshelgen. Ja slingorna som jag har ute får allt vara kvar länge än ... tycker som regel att folk plockar bort dom alldeles för tidigt! Det är ju nu i mörkret som vi behöver dom ... och är slingorna"klara" - alltså inte färgade - så tycker jag inte att det spelar någon som helst roll att man behåller dom några månader till! Så mina brukar bli kvar till i mars!

Ute är det kring -4 grader, faktiskt bra med lite lämplig kyla ... gillar ju inte halkan och slasket på vintern!

Igår mådde jag inte alls bra, var helt slut i kroppen, huvudvärk, mådde illa, kände mig helt bedrövad - varför - ja det vet jag inte! Hade inte lust till nåt alls, slutade efter lunchen halv 11 ... det gäller att passa på när det är lugnt på jobbet ... det var knappt en själ där igår! Sov när jag kom hem i några timmar! Jag har fortfarande skallebang på morgon ... men känner mig ändå lite piggare i kroppen.

Har varit ut på bron och altanen och tänt alla mina ljuslyktor - som är många till antalet! Måste köpa fler ljus i helgen ... köper ju gravljus för att ha i dessa lyktor! Det går åt massor skall jag säga. Men det är det värt, älskar mina lyktor och vill bara ha flera!

Nu skall jag läsa vad ni andra skrivit och säger hej!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards