Alla inlägg den 18 december 2007

Av Babbelmoster - 18 december 2007 18:50

Sitter här framför min dator och tänker:

... vilken fiffig grej det här Internet är ändå!

Även om det också finns mycket skit på Internet, så finns det också både intressanta saker och mycket fakta man kan ta del av!

Man möter många trevliga människor här - men det finns också många skitstövlar, våldtäktsmän, pedofiler ... you name it - här på Internetstället!!

Men tänk vad man når många människor när man sitter vid sin skärm och skriver, chattar och skickar bilder kors och tvärs runt hela jordklotet! Snabbt som tusan också går det.

Men Internet är nåt fantastiskt ... jag minns första gången man hörde talas om det! Det var några år sedan ... men detta har verkligen vuxit sig otroligt stort och det går aldrig att få stopp på Internet! Never in my life ... aldrig någonsin ... Internet kommer att bestå till tidernas slut! Punkt slut ...

Av Babbelmoster - 18 december 2007 18:43

Nu tänker jag dela med mig av min ENERGI som tillfälligt har kommit till min kropp! Så ni som känner att ni behöver lite - ta för er vetja! Tyvärr så har jag väl inte så den räcker till både mig och till alla som vill ha, men jag försöker dela med mig så långt det är möjligt. Energin har hållit hus i min kropp nu i några dagar, har städat och donat inför julen, slagit in klappar, handlat klappar ... men jag tänker ju fortsätta ... är ledig både torsdag och fredag - och då är det dom sista klapparna som köps och så förstås mera bakning och matlagningsförberedelser! Puh ... nu tar nästan min energi slut märker jag!!

Så jag säger som Gunde ... skynda skynda!

Av Babbelmoster - 18 december 2007 17:42

Redan kväll ... dagarna bara rinner iväg nu för tiden.

Annat var det när man var barn - då gick tiden mycket mycket saktare! Antar att alla håller med mig som kommit upp i åren - som jag! Idag var jag som ni vet till min sjukgymnast och fick

ultraljud och massage - Gud såååå himla skönt!!! Verkligen

välbehövligt också var det ... hon knådade och knådade och

masserade och tryckte och tänjde ... skulle bara vilja ha massage varje dag!! Det skulle verkligen behövas - för min jäkla vänstra

axel är så ond, stel, styv och värker som bara den!!

Och inte blir det ju bättre nu med allt styr man har hemmavid

inför julen ... inte har jag tid att vila och ta det lilla lugna heller!

Inte nu! Måste ju göra det och det och det ...

Idag har jag efter jobbet städat köket och tvättstugan!

Igår tog jag sovrummet, datarummet, gästtoan och badrummet.

Och golven ... i hela huset - i morgon skall jag städa hallen och

vardagsrummet ... senare i kväll tar jag ett rum som jag

kallar för "gröna rummet" ... tapeterna är gröna som ni förstå *ler*.

Äntligen Hemma måste jag kolla på klockan 20 ...

skulle vara lite julinspirerat idag! Alltid kul att se inredningsprogram -

man får så många ideér i skallen, ni vet sånt som våra män

INTE gillar alls nåt vidare!!!

Jäkla Timell säger dom - komma här och hitta på ...

Men jag önskar att varje kvinna hade en Timell i sin karl!

Händig och kunnig i byggandets konst, kan tapetsera, lägga klinkers,

renovera badrum och kök ... allt sånt där som man VILL ha gjort i hemmet ... och tänk så mycket billigare det skulle vara - om man

slapp leja en hantverkare varje gång det skall renoveras där hemma!

Nåja - min karl är bra på annat han och världens snällaste och goaste! Även om han inte kan liknas vid en Timell!!!

Men min karl är ju min och det finns ingen som han -

inte i hela världen!

Av Babbelmoster - 18 december 2007 09:53

Nu jädrans har våran fina kaffeautomat GÅTT SÖNDER! Och inte förräns i morgon kommer det en reparatör och fixar den .... HUR SKALL VI KLARA OSS!!! Vi måste gå på någon annan avdelning och hämta kaffe i termosar - det går ju inte att vara utan kaffe heller! Men det värsta är ju att vi är många på min avdelning som är riktiga kaffetrummor ... Nä nu skall här beställas hem en perkulator som vi har i reserv nästa gång nåt sånt här inträffar!!!

Av Babbelmoster - 18 december 2007 08:36

En efterlysning är på sin plats tycker jag!

Är det någon som har sett vart

VINTERN tagit vägen?

Har Vintern synts till i dina trakter?

Är det någon som har lagt beslag på Vintern

för egen räkning undrar man!

Vintern har visat sig någon enstaka gång

den här säsongen, men inte är det mycket ...

Jag förstår inte om någon har varit dum mot Vintern

och att det är därför som Vintern har stuckit sin kos från Norrbotten!

Jag saknar det vita täcket som är så vackert,

dock skall det ju vara med "måtta" förstås då det snöar,

har ju snö mycket hellre än is och vattenpölar på marken.

Jag har mycket hellre också några minusgrader,

än plusgrader som gör att det är blött och halkigt.

Det blir ju mycket ljusare också ... vackrare

Så om nu någon har sett

Vintern ... ta och skicka den till mig!

pronto ... jag skall ta väl hand om den och inte gnälla

alls på snön och kylan *tror jag* ...

Av Babbelmoster - 18 december 2007 05:33

Idag är det blött och slaskigt ute, halkigt också. Det lyser riktigt blankis på vissa ställen. Jag hade halv 5 i morse hela +6 grader!!! Inte klokt alltså, flera plusgrader i december i norra Sverige! Det blåser också ganska så mycket.

Ja igår hade jag inte alls bloggtid ... städade efter jobbet och så kom sonen förbi och åt middag och surrade ... han går före allt annat!

Tänker fortsätta med städningen idag ... skall även till sjukgymnasten på förmiddagen ...

Igår kväll började det på en endaste gång att stelna i vänstra handleden och "ömma" ordentligt ... så får jag ibland - det är reumatiskt som slår till brukar jag säga! Kan väl kanske bero på blåsten ...

Nu är det hög tid för mitt koffein ... ha nu en bra dag alla!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards