Alla inlägg den 2 december 2007

Av Babbelmoster - 2 december 2007 19:50

Jag kan tala om för alla som vill ha snö ... att julesnön finns hos mig nu! Det dalar ner ganska så ordentligt nu, lite kramsnö visserligen - det är på 0 här. Min man är ute och skottar just nu ... själv har jag precis sopat av bron och allt mitt pynt är täckt av den här vita massan, inget kul alls ... min ljung och all min mossa i krukorna blir ju liksom förstörd när man försöker sopa bort snön! Nåja ... det tinar säkert bort och då gnäller man över det! Själv tycker jag att det räcker gott och väl med snön som kommit ... men det tycker säkert inte skoteråkare och skidåkare!! Man JAG tycker det!! Det är vitt och vackert ute och mycket ljusare förstås än om inte snön kommit.

Nu skall jag gå och sätta fram en macka till min man - han är säkert sugen (på en macka *ler*) när han kommer in efter snöskottningen! Vi syns - om inte förr - så i morgon bitti - tidigt - var uppe då - hör ni det!!

Av Babbelmoster - 2 december 2007 18:24

Hörde nyss på tv:n att en 80-årig kvinna hade blivit våldtagen i Visby! Är det inte det höjden på hemskhet - det är förresten ALLTID våldtäkt förstås, men kan inte en kvinna ens en gång få vara i fred och kunna känna sig säker i så hög ålder!

Dessa våldtäktsmän - för det är väl män!? - kan inte dom skaffa sig en UPPBLÅSBAR BARBARA och använda den - när nöden är som störst! Denna Barbara - hon blir inte skadad - vare sig fysiskt eller psykiskt av våldtäkten!!

Jag tycker det är så fruktansvärt detta - att männen inte kan låta kvinnor, flickor, äldre damer, barn ... få vara ifred!!! Varför skall man förgripa sig på någon som inte vill det ... vem ger männen den här rätten till att förödmjuka en kvinna, förstöra ett liv ... jag bara frågar!

Av Babbelmoster - 2 december 2007 17:24

Är det någon av er som sett årets version av julkalendern? Jag har inte kollat ännu på den och det beror ju mycket förstås på att man inte har småbarn hemma! Man kommer liksom inte ihåg då att det finns ett tv-program som kallas för julkalendern. Men skall väl kolla bara för att skaffa mig en åsikt om den - om det nu är nödvändigt, men ändå!

Det verkar ju vara bra skådisar med i alla fall - Allan Svensson, Sissela Kyle ... gillar dom.


Av Babbelmoster - 2 december 2007 17:15

Har en undran här ... nån som kan svara?


Har man inte förr kunnat se totala antalet besökare man haft på sin blogg??? Eller är jag helt fel ute nu?


Nu är det uppdelat i:

Besökare idag

Besökare igår

Den här månaden

Förra månaden


(men jag saknar den totala statistiken!!)

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards