Alla inlägg den 11 december 2007

Av Babbelmoster - 11 december 2007 14:13

En fråga till er bloggare å läsers:


Vet ni när dom flesta barnen föds?? I vilket månad alltså ...


Svar kommer i ett annat inlägg!

Av Babbelmoster - 11 december 2007 14:09

Visst är det så här det står på många lägenhetsdörrar eller postlådor runt om i landet - INGEN REKLAM TACK!

Dock inte hos mig - även om man får mycket reklam och man inte läser allt det som kommer, så är man liksom ändå nyfiken på det som kommer ... man kan ju faktiskt hitta något i bladen som man vill köpa till ett bra pris!

Har du en sådan här lapp på din postlåda?

Av Babbelmoster - 11 december 2007 14:02

Klockan är snart 14 och här sitter man - för en gångs skull idag lite i lugn och ro! Peppar peppar ...

Har varit fullt upp sedan man kom hit ... hunnit med både det ena och det andra ... tur det! Ibland är man effektiv skall jag säga! Rensat mera papper ... tagit hand om massor med fakturor, beställt visitkort till Underhållschefen ... fixat och donat, justerat passerkortslistan, skrivit in närvaron eller rättare sagt frånvaron under julhelgen på våra arbetsledare ... börjat göra nya pärmar för nästa år! Fixat ut beredskapstelefonerna ... skrivit och skrivit och rensat och donat, puh!

Sen så måste jag bara berätta vilka himla hyggliga arbetskamrater man har ... igår var några av mina arbetskamrater till Haparanda och Ikea. Och eftersom den ena av tjejerna hört att jag skulle köpa en pall/trappstol till min son till julklapp och pratat om just Ikeas modell, som är både billig och framförallt stabil och bra - så vad tror ni hon gjorde ... jo hon köpte den till mig - 99 kr!! Kanonbra alltså ... himla hyggligt alltså. Gud vad jag blev glad ... så jag har varit med "fabriksbilen" och hämtat den och kört hem den till mig ... och så när jag kommer tillbaka och parkerar bilen utanför verkstaden, så då ropar en kille att jag skall komma och äta smörgåstårta i matsalen ... så nu är jag mätt - det blir ingen middag i eftermiddag - gubben får äta nåt som finns i kylskåpet ... ja kanske jag fixar nåt lite till honom ändå *ler*.

Nu skall jag fortsätta med mina fakturor här ...

Av Babbelmoster - 11 december 2007 10:53

Att hitta en kondom i sin hamburgare - det är väl inte direkt det man önskar sig när man köpt en maträtt och skall njuta av sin mat!

LÄS HÄR!

Vete gudarna om jag skulle vilja ha hamburgare efter en sån händelse!

Av Babbelmoster - 11 december 2007 10:45

Jag måste bara få fråga er andra - kokar ni knäck till julen? Är det ett måste eller bara en tradition ... eller bara "det skall vara knäck till julen - för det har det ALLTID varit"!

Det är längesedan som jag kokade knäck, tycker det är onödigt jobb, tänderna far illa ... det brukar alltid vara någon plomb som ryker! Även om nu hemmagjord knäck är superdupergott ... men jag klarar mig faktiskt utan den .... och tydligen så gör övriga familjen också det - för ingen har någonsin frågat efter den!

Det blir ju ändå att man köper hem mycket godis till julen och chokladaskar brukar ju också på nåt underligt sätt hitta vägen hem till oss!! Gud vad choklad det skall gå i Sverige till julhelgen!! Undrar hur mycket ... nån som vet?

Av Babbelmoster - 11 december 2007 05:53

God morgon alla. Först nu har jag tid att sätta mig ner och skriva till er. Är ju på jobbet och det har varit fullt upp sedan jag kom hit! Jag håller på att rensa bort en massa gamla papper och har flera säckar inne i mitt kontor med skräp, så jag forslade ut allt utanför verkstaden där det finns en container - tunga säckar var det också. Papper blir tungt skall jag säga er. Och sen gick jag och köpte mig en matlåda i automaten vi har här ... och då satt det skiftare i matsalen och andra morgontidiga arbetskamrater ... så då var jag ju tvungen att byta några ord med dom ... man kan ju inte vara otrevlig heller! Och sen hade jag många utskrifter som jag var tvungen att sätta igång på våran färgskrivare ... och så äntligen en kaffekopp!! Puuuh säger jag - är ju blöt i svett ... dålig kondis eller hur?

Nu skall jag fortsätta - har hur mycket som helst att göra - igår när jag kom hem var jag riktigt uppstressad efter arbetsdagen!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards