Alla inlägg den 25 december 2007

Av Babbelmoster - 25 december 2007 13:41

Åh vad skönt det känns just nu - förutom i mitt huvud - som ännu värker. Har tagit flera tabletter redan ...

Men jag menar bara att jag inte är det minsta stressad ... allt känns lugnt och skönt och stilla.

Och faktiskt så har jag ju också tid att sätta mig vid bloggen ... det är mycket att läsa ikapp skall jag säga ... nu blev jag ändå lite stressad! Ni skriver ju såååå mycket! Men det är bra - jag gillar ju att läsa er alla.

Av Babbelmoster - 25 december 2007 13:37

Rester rester ... efter julklappsöppnandet! Ja det blir det ju alltid efter julaftonskvällens övningar. Flera säckar med papper och kartonger ... plus stora kartonger som inte rymdes i några säckar ... nu har vi varit och kastat bort allt detta. På mitt företag sätts det alltid till julen, ut ett stort lastbilsflak - typ stor container - just för dom anställdas julklappspapper och kartonger! Det är väl bra gjort av mitt företag ... vi återanvänder ju papperet också i våran papperstillverkning ... så då bidrar vi ju med något bra också och vi blir av med skräpet hemifrån.

Av Babbelmoster - 25 december 2007 11:39

Åh då är julaftonens alla bestyr avklarade och allt gick smärtfritt ... klanderfritt och bra. God mat, lugnt och stilla med familjen. Vansinnigt törstig blir man av all julmat och ändå äter jag inte mycket alls ... tar t ex aldrig någonsin av varmrätten! Men allt är ju salt ...

Sen sent på kvällen skulle sonen hem till sig ... även om han är hemma hos oss - sina föräldrar. Men han har ju egen lägenhet så ... det är livets gång, men detta var allra första gången under hela hans liv - som han inte var hemma under julen, han brukar "flytta" hem till oss och sova här under julhelgen. Det har han gjort sen han flyttade hemifrån ... men nu är han tydligen "stor" ... förstår samtidigt honom - att han vill till sitt lilla bo - där han har alla sina saker och sin egen säng ... även om han alltid har en säng i sitt gamla pojkrum här hemma. Jag följde med honom hem och hjälpte till att bära upp alla hans julklappar ... vi fick gå flera gånger till bilen och hämta allt. Ändå har han kvar dom största sakerna här hos oss - vi skall strax åka upp till honom med dom.

Såg alldeles nyss att han loggade in på MSN och det är klart att jag skrev ett "god morgon" till honom! Har precis pratat med honom i telefonen, han skulle och åka skridskor med kompisarna ... full rulle är det hela tiden. Tur dom är unga ...

Det är hemvändarfest på Stadshotellet här i min stad idag, så då är det fest för ungdomarna! Brukar alltid vara mycket folk ... kul att träffa gamla kompisar som inte längre är kvar i hemstaden.

Vaknade med världens huvudvärk ... har väl sovit som en stock kan jag tro. Gick och la mig kring 2-tiden i natt och vaknade kring halv 8 - det var till att sova länge för mig! Men att vakna med huvudvärk är ingen dans på rosor och jag har ännu jädrans ont. Tur att det är en slappardag och inga större krav ställs på mig idag!

Vädret är vackert, nollväder, blåsigt och soligt ... jaja soligt och soligt - så soligt som det kan vara i december förstås . . . men mycket vackert är det ute. Inte mycket snö på marken - bara ett tunt tunt täcke ...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards