Alla inlägg den 12 december 2007

Av Babbelmoster - 12 december 2007 19:20

Igår gick ännu en digitalbox sönder som vi har! Det är alltså den andra som pajar och för ett par veckor gick även sonens sönder!! Min man fick sitta nästan 1 timme i telefonkö till Tele2 för att rapportera detta!!! Men dom skulle skicka ut en ny ... förhoppningsvis hinner vi få den innan helgen!! Annars blir det bara att kolla på 1,2 och 4 ... inte mycket - när man är van med många många flera kanaler ... shit också! Det är ett jävla problem med dom här boxarna tydligen - komponentfel säger Tele2 - vad vet jag!! Blir bara vansinnigt irriterad när det inte funkar som jag vill det skall göra, när jag vill se tv - då skall jag kunna se tv! Så det så ...

Av Babbelmoster - 12 december 2007 19:02

Nu i kväll är det väl Luciavaka över hela vårt långa rike! Mycket festande på stan för ungdomarna ... här i min stad brukar det anordnas diverse idrottsarrangemang - bara för att stävja "utespringet på stan" ... att ungdomarna har någonstans att gå ... det är hockeyturnering och innebandy och sånt som anordnas. Men det är klart - det är populärt det här med glöggfester och andra luciafester den här natten ... så är det och så blir det nog även i fortsättningen. Det brukar ju vara Föräldrar på stan i farten också ... tråkigt förstås med fylla! Och bland så unga också ...

Nu klockan 19 skall vår stads Lucia koras i vår stadskyrka! Brukar vara knöktjockt med folk som vill titta där! Och så i morgon är hennes STORA och LÅNGA dag med ljus i hår och silversång från munnen ... Sankta Lucia ... skänk mig en tia! (så sjöng min egen son en gång när han var kring 6-7 år!!).

Av Babbelmoster - 12 december 2007 13:09

Det här är väl en bra julklapp till vissa människor som aldrig "självmant" kan plocka bort efter sig!

En självdiskande kaffekopp till Slarvpellar och major.

Till slarvigt folk - en kaffekopp försedd med ben och händer som självmant går från bordet bort och diskar sig och vänder sig upp och ner och rinner av och torkar sig och ställer sig snyggt och propert på sin plats och aldrig nånsin dräller på bord och golv och bänk och stol - trist nog en drömlik klapp, men som vision fungerar den där ordningen är slapp!

Av Babbelmoster - 12 december 2007 12:14

Vad använder ni för duk när ni skall duka till fest? Är det en pappersduk eller en linneduk, ny eller ärvd??? Jag har många ärvda och "fåtta" ... köpta själv också. Och just nu fick jag med posten här på jobbet från ett företag just en stor beige linneduk! Och därför kom den här frågan upp i min skalle!

Så - vad använder du för duk på ditt festbord?

Av Babbelmoster - 12 december 2007 11:53

Hörde just på radion att våran tjusiga prinsessa Madde hade drabbats av vinterkräksjukan, en dag efter den stora Nobelfesten.

Kan väl aldrig vara några basilusker som farit fram där i köket - så dom drabbas dom som åt av all den goda maten! Vore ju hemskt det ...

Av Babbelmoster - 12 december 2007 11:49

Återigen en kvinnomisshandel som skett! Av en man, VARFÖR? Av vilken anledning ... om det tar slut mellan ett par - så måste man ju också kunna acceptera detta och gå vidare, man rår inte om någon annan människa!

En man slog sin föredetta med en ridpiska ... han var tvungen säger han! Och hon i sin tur försöker "tona ner" allt under rättegången - med att säga att hon "provocerade honom" - att hon "rådde för det själv!" - Va säger jag ... inte fan kan man väl acceptera att bli slagen heller! Detta skulle jag ALDRIG, jag säger ALDRIG tolerera! Inte av NÅGON annan människa! ALDRIG ...


LÄS HÄR!

Av Babbelmoster - 12 december 2007 11:46

Ja mina vänner ... ingen gissade rätt!


Det enkla svaret på denna fråga var ... i nionde månaden!


Lite av kuggfråga kanske *ler*

Av Babbelmoster - 12 december 2007 11:42

Men vilken underbar människa - den här sjukgymnasten som jag var till! En kvinna i min egen ålder - så ung alltså ... en glad och sprallig "typ" dessutom - precis som jag själv *ler*.

Hon undersökte hela mig och det är ju inte lite det *ler*. Tänjde, sträckte, kände, tryckte, klämde, drog, böjde och vad mera hon nu gjorde med mig!

Hon frågade om jag hade varit mjuk när jag var yngre och visst har jag varit det ... det har jag t o m fått höra på lasarettet en gång! Och jag har gått ner i spagat en gång i tiden - hur lätt som helst ... nu är man ju stel som en pinne ibland i kroppen! Men hon tyckte ändå att jag var mjuk ... men det är klart - jag kan ju jämföra själv och vet "hur mjuk jag har varit en gång".

Nåja, hon frågade om jag själv hade några önskemål, vad gäller träning och sånt. Det har jag väl inte direkt ... har ju lite svårt med att tänka mig att gå på gym och träna bland andra! Även om jag innerst inne skulle vilja, för jag beundrar verkligen dom som gör det och önskar att jag också var sån!

Jag frågade vad hon tyckte om jag skulle börja träna med hantlar och det tyckte hon var jättebra och dessutom med sånt här gummiband som man fäster i dörren och kan tänja och dra i, bra för både ben och armar. Och så fick jag en ny tid ... uppföljning ni vet - vilket är ju jättebra!!

Så nu är det beställt från TV shop ... både hantlar och gummiband! Nu skall här tränas *ler*. Nåja jag skall väl inte lova för mycket. Det är ju bara det att jag inser att jag måste göra något, för jag har sån jävla värk och igår var det rent hemskt med min vänstra axel - har så varit i flera dagar!

Så det var mitt besök hos henne idag ... jag var nöjd och belåten när jag gick därifrån - det måste jag säga!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards