Alla inlägg den 21 december 2007

Av Babbelmoster - 21 december 2007 09:50

... ja det kan man lugnt säga att jag har! Ibland fattar jag inte varifrån han får allt! Det bara kommer en massa historier från hans mun hela tiden och på morgonen har han varit helt hopplös ... han surrar i ett och jag blir nästan sår i öronen! Jag sa just till honom att han nog borde ha varit sagoberättare eller författare ... men mest tror jag nog på att han skulle göra sig bäst på ett dagis med alla barnen! Han skulle berätta historier och sagor hela tiden och svamla och leka med barnen, för han är som ett barn själv ibland! Och det är väl bra att man har kvar barnasinnet - även om man blivit lite äldre! Men han har talets gåva kan jag tala om - min man ... nog för att jag också kan prata och surra - men ibland slår han mig med hästlängder!

Av Babbelmoster - 21 december 2007 08:13

Vad är det för fel på människor egentligen - LÄS HÄR! Nog vore det väl bättre att ungdomarna gick i skolan eller jobbade, det saknas disciplin och respekt bland många unga i dagens samhälle - vems fel det är - ja det kan man fråga sig. Först och främst hemifrån, samhällets, skolans fel ... man kan inte skylla allt bara på dom unga. Vi som är vuxna måste ställa krav på dom också, i skolan är det många gånger bara flum och ingen disciplin alls! Ingen mår dåligt av krav och regler ...

Dessa tv-spel och dataspel som finns nu för tiden, blir bara grymmare och grymmare hela tiden! Är det inte dags att sluta tillverka sådana? Det är ju det enda som ungdomarna matas nu för tiden med, våld och åter våld!! Dygnet runt ... inte underligt att samhället ser ut som det gör!!!

Av Babbelmoster - 21 december 2007 07:03

Undrar bara kort och gott så här:

... hur STOR julskinka tänker du köpa till ditt julbord?

Min blir nog på dryga 3 kg.

Av Babbelmoster - 21 december 2007 06:43

God morgon alla där "ute" i världen. Här sitter man då, ledig är jag - ja åtminstone från jobbet ... inte annars ledig! Skall på Coop och handla mera mat sedan idag ... klä julgranen skall också bli av idag.

Annars så vaknade jag efter 5 i morse, gubben min som slutar 1 på natten ... steg upp redan 5.20 ... nu har han precis lagt sig ett tag till - han ligger och lyssnar på radion och myser under täcket! Och här sitter jag ...

Hör och häpna - vi har +6 grader ute! Takdropp ... all snö håller på att försvinna ... konstigt väder nu för tiden! När man var barn så var det vintrar, mycket snö och kallt, gnistrande vackra och kalla dagar, men nu är det blask, halka och dis och plusgrader. Så skall inte vintern vara tycker jag.

Håller på att tvätta gubbens jobbarkläder just nu, eller rättare sagt - maskinen tvättar *ler*. Han är ledig nu till efter nyår - riktigt långledig. Själv är jag ju bara ledig idag ... jobbar alla mellandagar om jag nu inte får för mig att ta ut någon semesterdag efter nyår - vi får väl se!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards