Alla inlägg den 13 december 2007

Av Babbelmoster - 13 december 2007 15:03

ORDLISTA

irl: att träffas på riktigt (in real life)

lol: skratta högt (laughing out loud)

asg: asgarv

bsdv: bara så att du vet

newbie, noobie: nybörjare

pok: puss och kram

7k: sjuk

3vligt: trevligt

f1: fett, ungefär jätte-

SBS: skit bakom spakarna (tekniken krånglar)

w8: vänta (wait)

brb: snart tillbaka (be right back)

vg?: vad gör du?

cu: vi ses (see you)

L8R: vi ses senare (later)

IC: jag förstår (I see)

MYOB: har inte du med att

göra (mind your own business)

OIC: aha, jag förstår (oh, I see)

J/K: bara skojar (just kidding)

CS: Ses

Av Babbelmoster - 13 december 2007 08:03

Ett lämmeltåg av sugna lussefikaanställda ... drar iväg mot huvudkontoret - för att hämta sin kartong! Det är inte klokt vad detta med luciafika engagerar människor! Det är kartong på kartong som staplats upp här i våran foajé. Alla bär kartonger nu ... och sen drar sig alla undan till sina respektive fikarum för att få sig något gott!

Av Babbelmoster - 13 december 2007 05:52

Idag är det då Luciadagen - den 13 december ... många Luciatåg som drar fram över stad och land, i hela riket. Som sjunger för ung som gammal, glädjer alla med sin vackra sång ... stämningsfullt och vackert ...

Här på jobbet blir vi ju alltid bjudna på lussefika av företaget. Det är dom sedvanliga sorterna - pepparkaka, lussekatt och smörstjärna. Det är viktigt det här lussefika har jag märkt. Jag har i många år skött om att beställa hem allt - det skall paketeras på bageriet och sättas vissa antal i kartonger ... skall ut på alla möjliga och omöjliga avdelningar runt hela fabriken! Det är över 1200 bröd som är beställda!! Det ni ...

Av Babbelmoster - 13 december 2007 05:43

Jag tycker det är bara morgnar i veckan ... har ni märkt av det ni med? Jag sitter ju här hela tiden och skriver just "god morgon" jämt - känns det som!

Nu är det i alla fall torsdag morgon ... nära till helgen nu - i morgon skall vi på ett 50-års kalas ... det är en kompistjej som fyller år - ja ni märkte att jag skrev "tjej" ... för det tycker jag att man är - även om man fyller 50 år! Och hon är världens spralligaste människa också ... superduperhärlig tjej helt enkelt. Och så på lördag skall vi uppvakta en bror som också fyller 50 år - min äldsta bror. Han fyller den 20/12 - men vi syskon med familjer skall träffas redan på lördag och fira honom - vi är så pass många ... så det blir en mindre "folksamling" bara med oss!

Ja det var lite om min helg ... hur den ser ut ... nu är det dagen som gäller och det första är ju min sedvanliga och viktiga kaffekopp!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards