Alla inlägg den 16 december 2007

Av Babbelmoster - 16 december 2007 19:02

Hej igen bloggisar!

Dagen har handlat mycket om julklappar ... vi har kutat runt på stan, min man och jag ... hittat flera klappar till sonen, en skall hämtas i morgon av min man, dom hann inte slå in den idag och den var så pass stor att det inte gick att traska runt hela stan med den, måste parkera närmare den här affären när han hämtar den! Tyvärr så kan jag ju inte skriva vad det är för julklappar vi köpt - sonen kan ju läsa bloggen!

Var trött och slut när vi kom hem ... jag får så jädrans ont i höft och rygg när jag springer på stan!

Har hållit på att slå in dom klapparna som vi köpte idag ... några sen förr har jag kvar att slå in - har inte några passande kartonger hemma till dom bara - måste fixa det!

Annars har man glott på skidskytte och sprint och förstås på hockey - men det var ju klart att Sverige förlorade - jag får väl säga grattis till Finland - dom ville vinna dom ...

Nu sitter vi och slappar framför tv:n och på Bingolotto - vi spelar inte - har inte gjort det på flera år - jag är döless Bingolotto ... förr spelade vi nästan jämt - sonen hade ju lotter genom sin idrott - fotboll och hockey ... han skulle sälja 6 lotter i hockeyn och fotbollen var det väl 3 stycken!!! Och det är väl klart att föräldrarna åker på att köpa några själv ... så är det ju.

Känner mig trött faktiskt och nästan så jag längtar efter sängen och en god bok ... men inte ännu.

Av Babbelmoster - 16 december 2007 08:01

Så var den här festhelgen över! Hade ju 50-års kalas - både på fredag och lördag ... men allt gick bara fint och var trevligt och bra.

Igår när vi åkte till min bror var det strålande härligt väder, nollväder och blek decembersol, när vi åkte hem på kvällen ... regnade det på vissa ställen och var +4 grader! Inte klokt i december här uppe i norra landsändan ... man är ju mest rädd för halka förstås. Och det blir ju bara slask och skit på vägarna också.

Nåja - nu hade vi en jättetrevlig samvaro - vi syskon med familjer tillsammans - även om det kändes lite konstigt att en av oss är borta!

Sen när vi kom hem var jag så trött och började frysa så jag tog överkastet och lindade in hela mig i och satt i "sköna fåtöljen" framför tv:n och glodde tills ögonen inte orkade vara öppna ... la mig och läste och när jag släckte lampan så tror jag att jag somnade på stört - har visserligen varit vaken massor med gånger under natten och kollat på klockan - men somnat om ... steg upp före 7, det var till att ligga länge det! Men allt festande tar väl ut sin rätt ... man är ju inte purung!

Nu har jag varit ut här på morgonen både på bron och altanen och tänt alla mina ljuslyktor ... mysigt i mörkret när lyktorna lyser. Jag ser när jag tar mina promenader - att folk verkligen har levande ljus ute - på broarna, på altaner, vid postlådan, hängandes på husväggen, ståendes på kabeltrummor med diverse andra arrangemang. Snyggt och mysigt och allt detta ger ett välkomnande blickfång!

En tvättmaskin är igångsatt också när jag vaknade - har ju inte hunnit med sånt i helgen tidigare! Har även dekorerat med en girlang i vardagsrumsfönstret, en i silver och svart. Funderar på att ta upp granen från matkällaren också ... och göra bort att klä den. Vi får väl se vad vi hinner senare idag. Har även tänkt att åka in till stan och fixa lite julklappar. Skall slå in dom jag har köpt tidigare ... mycket nu alltså ... förstår inte att det är så här mycket till julen att göra jämt!!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards