Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Babbelmoster - 2 februari 2008 16:55

Har du badkar? Det har inte jag - tyvärr ibland. Men för det mesta så ger man sig inte tid att bada kar, även om man har ett. Fast ibland om man är riktigt frusen och har värk, skulle det vara skönt att tappa upp ett riktigt varmt bad och härligt doftande skum och tända ljus kanske runt om.

Av Babbelmoster - 2 februari 2008 16:46

Jaha förstod väl det!

Här sitter du -

vid bloggen.

Jag tänkte att jag bara skulle

kolla lite här -

och vem ser jag -

jo dig ser jag.

tittut tittut ...

Av Babbelmoster - 2 februari 2008 16:37

Är man en trafikfara om man är trött??? Antar det ... Reaktionsförmågan är nedsatt när man är trött så är det ju bara. Hur många sitter inte där bakom ratten och håller på att slumra till titt som tätt! Livsfarligt är det ju ... för det behövs inte många sekunders oaktsamhet, innan bilen styr över på fel sida av vägen eller i diket! Och när man vaknar till kan det vara för sent!! Usch så hemskt. Många olyckor har nog hänt just på grund av trötta förare! Man känner ju när man sitter som passagerare, när man håller på att slumra till och nicka till, det går inte att hålla sig vaken och fort går det också tills huvudet bara trillar ner på bröstet!! Man försvinner bara ... Det är nog viktigt om man skall köra långt - att ta en bensträckare ofta och få frisk luft och piggna till lite - innan man fortsätter. Men vi bilförare är ju också stressiga bakom ratten! Inte har vi tid med en bensträckare alltid! Och då är vi livsfarliga bakom ratten.

Brukar du ta en bensträckare om du skall köra längre sträckor!! Och har du känt när du håller på att slumra till bakom ratten någon gång?

Av Babbelmoster - 2 februari 2008 16:29

Hur bra ordning har ni i eran tvättstuga? Jag har inte sån där 100 %-ig perfekt ordning.Viss ordning finns väl - men det är väl för lite plats för all denna jäkla tvätt man har som jämt skall strykas! Och så har man ju ganska så många paket med tvättmedel, sköljmedel och sånt ... Jag skulle vilja ha såna här tunnor - metalltunnor - för vittvätt och färgad tvätt! Med lock ... har sett att det finns sådana ... tror faktiskt att Ikea har dom - måste kolla när jag besöker Ikea. Jag undrar hur många olika typer att smutstvättkorgar man har haft under årens lopp. Det har väl mest varit i plast, olika tunnor med lock. Har alltid mycket tvätt som skall strykas, förr strök jag alltid undan och in i garderoberna med det sen. Men det är ju ingen idé att stryka före man skall använda kläderna, dom blir ju bara skrynkliga i garderoberna!!! Man har väl för mycket kläder helt enkelt och tränger in kläderna i en redan överfull garderob!

Men hur är din tvättstugeordning? Perfekt eller så inte!!

Av Babbelmoster - 2 februari 2008 16:22

God eftermiddag på er alla!

Vad sysslar ni med nu förutom att blogga? Själv har jag ju varit duktig och rensat lite och plockat ute i förrådet, men det finns ju hur mycket som helst kvar att göra och rensa bort. Det är inte klokt vad allt man sparar - ibland frågar jag mig - varför? Man har saker på vinden och i förrådet - överfullt överallt och det med saker man aldrig någonsin använder. Varför ha kvar dom då? Det är sentimentala tankar om vissa saker ... löjligt egentligen. Man skall ha saker i hemmet som man använder - inte sånt som man aldrig använder. Ja ja vi människor är nog så - vi hamstrar och sparar! Vi var på Kupan med en laddning på förmiddagen - skönt!!

Var på Dollarstore och handlade lite ... topz bland annat ... det är inte klokt vad billigt det är - tre förpackningar för en 10:a! Jag köpte också ganska så många olika duschcremer och tandkräm (tre tuber för 10 kronor). Sonen fick både topz och duschkrämer. Och så har han fått tre matlådor, mos och parisare, raggmunkar med bacon och spagetti och köttbullar. Bortskämd - nä inte det *ler*. Det är väl klart att man vill ge till honom både det ena och det andra!! Så är det ju bara - vi har ju bara honom!!

Av Babbelmoster - 2 februari 2008 08:41

God morgon alla pigga och trötta bloggare å läsers. Sitter här äntligen får jag väl säga - igår var jag inte mycket till bloggare alls, sov mest hela dagen och var ändå lika trött på kvällen ... totalt färdig i kroppen!

Om det beror på värken, det magonda eller skitvädret - snöstorm - låter jag vara osagt - säkert en kombination av allt!

I alla fall så vaknade jag prick 6 i morse! Det gick inte att somna om ... så jag klev upp och tvättade mig och håret ... hämtade tidningen - flyttade bilen från garaget - det hängde massor med snö utöver kanten och det var risk för takras på bilen, hade rasat nedanför köksfönstren i natt - så min man är ute just och skottar undan detta. Sen gjordes kaffet klart förstås ... tidningen lästes och då kom gubben upp. Ovanligt att han ligger så länge ...

Har satt igång en maskin med tre små runda mattor som jag brukar ha vid ytterdörren ... dom var så skitiga så - tur dom är svarta så det inte syntes så väl. Dom får ju ta upp det första av allt sånt som skorna har på sig när man kommer in genom ytterdörren!

Sen idag skall vi hälsa på sonen ... och sen blir det väl till att plocka här hemma med diverse saker - det finns ju alltid nåt att göra. Håller på att städa till i förrådet och rensa bort saker ... har fullt i garaget med sånt jag skall skänka till Kupan - Röda Korsets insamlingsställe här i stan. En butik har dom med sånt som folk skänkt. Skönt att bli av med det man inte använder själv! Skall skänka våran gamla bokhylla - inget fel egentligen med den - men vi har haft den så länge nu - så vi är helt enkelt döööless på den! Och det blir bara att man samlar ännu mera saker när man har plats. Så den åker också ... och en skinnfåtölj, ett pelarblombord och en annan liten hylla i samma stil som blombordet. Tygblommor, kläder, prydnader - jag har mycket som skall iväg, en köksklocka ... ett gammalt rumsbord efter svärföräldrarna. Tv-bänk ...

Nu skall jag kolla vad ni skrivit och återkommer under dagen ... see ya.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards