Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Babbelmoster - 11 februari 2008 16:48

Nu har jag varit nyttig med mig själv - varit ut på en långpromis direkt efter jobbet! Härligt ... strålande vacker sol också ... det är så skönt när solen skiner och det är ljust när man tar sin promis. Fick använda solbrillorna för första gången i år!! En varm dusch när jag kom hem blev det direkt - lika så bra att hoppa in i det blöta när man kommit hem ... är ju lika blöt efter promisen - hade klätt mig alldeles för mycket. Jag går ganska så fort också ... så jag hinner verkligen bli varm i kläderna om man så säger!!!

Sen blev det lite krubb och sen lite plock. Ni vet - reklam och tidningar som skall gås igenom och kastas bort!

En kopp kaffe förstås!

Och så blev det lite datorkoll ... har varit in på Netlog - där jag också har en blogg. Även om jag inte har varit in där sedan tidigt i höstas! Men man hinner ju faktiskt inte med att vara överallt ... jag måste hejda mig som Robert Broberg sjöng en gång!!!

Av Babbelmoster - 11 februari 2008 13:12

Vi har äntligen fått våra nya köksmöbler ... visserligen är inte skåpet monterat ännu, men det kommer!

Har äntligen fått mina svarta möbler som jag längtat och trängtat så länge efter! Vi har haft furumöbler, en soffa, bord, stolar, vitrinskåp - i hur många år som helst - är dööööless dom!!! Och svarta möbler passar suveränt bra till nya golvet ...

Av Babbelmoster - 11 februari 2008 13:10

Jag är en sån där "svart" människa, både vad gäller kläder, inredningsdetaljer, gardiner, mattor och allt! Älskar andra färger också - men dras alltid till svart!

Visar här en bild från mitt kök ...

Av Babbelmoster - 11 februari 2008 13:09

Det är ju nyttigt med frukt har jag hört - så därför vill jag bjuda alla på lite ... varsågoda!

Av Babbelmoster - 11 februari 2008 12:25

Av Babbelmoster - 11 februari 2008 12:20

För två veckor sedan hade vi en dag - alldeles fruktansvärt hemskt väder - snöstorm, det yrde hela dagen snö och blåste vansinnigt hårt. Vi kom knappt in på gården med bilen efter jobbet - bron fick vi skotta fram - för det såg ut som om all snö blåst precis mot våran framsida!!! Inte klokt hur det såg ut! Min man och jag höll på och skottade infarten i 1,5 timme!!!

Lägger in en bild som visar hur det såg ut på bron ...

Veckan före hade vi haft hällregn i flera dagar och den lilla snö vi hade fått tidigare - höll på att tina bort då - var väldigt blött ute - och så veckan efter - snöstorm! Vädret är verkligen ombytligt!!!

Av Babbelmoster - 11 februari 2008 05:40

Måndag och ny vecka.

Vaknade redan 04.10

Inte klokt alltså -

låg och väntade tills klockan skulle bli 04.40 -

då jag brukar kliva upp - men jag klev upp före!

Varför vakna så jädrans tidigt va!

Ute är det -4 grader,

rutorna på bilen var igenfrusna ...

hade inte haft i kupévärmaren,

så den kopplade jag i när jag hämtade in tidningen.

Men jag var ändå tvungen att starta bilen

ett tag innan jag skulle åka till jobbet.

Nåja nu sitter jag ju här ändå,

ensam och utan mitt kaffe.

Men det skall jag snart åtgärda!

Ingen dag utan mitt kaffe!!

Vi hörs mina kära bloggisar!!!

Ha en bra dag alla!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards