Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Babbelmoster - 10 februari 2008 11:38

Som vanligt har jag gjort upp lite mat nu på morgonen! Har gjort korvsås, stekt kycklingfiléer inlindade i bacon, stekt rotfrukter och potatisklyftor också. Skall dessutom göra en köttfärslimpa med bacon runt om! Smarrigt smarrigt ...

Sen är det ju mycket idrott att titta på och det är något som jag inte kan missa förstår ni!

Och mellan varven har jag läst en superbra bok som jag började i morse med ... Rebecca heter den!

Ja lite om min morgon hittills ... jo förresten - har ont i huvudknoppen också! Inget ovanligt är det för mig ... men jädrans irriterande!

Av Babbelmoster - 10 februari 2008 11:30

... längtar till tussilagons tid, till våren, till hänryckningens tid -

gör inte ni det?

Tänk vad dom är söta där dom står i dikesrenen, dessa små gula solar - som lyser upp tillvaron med sina väna små blommor!

Av Babbelmoster - 10 februari 2008 11:24

Antar att dom flesta av oss satt och tittade storögda och förväntansfulla på Melodifestivalen igår kväll. Så också jag då ... men som vanligt kände jag denna besvikelse över låtarna ... fy farao så dåliga - hur kan man godkänna att sådana här låtar skall skickas till schlagertävlingen? Ingen är ju internationellt gångbar anser jag - med mina amatöröron.

Poodels och E-type hade jag förväntningar på - gillar ju dom - men nej - låten gick inte hem hos mig.

Och den här tjejgruppen - nej nej ... bleka fjortistjejer ... inget ont i det - men inte bra alls!

Brandur ... bra röst - men nej igen.

Christer Sjögren ... fjäsk för Europa ... löjlig låt - revylåt - inte internationellt bra alls.

Suzzie Tapper ... vacker kärleksballad - men inget för Europa!

Velvet - ok ... men ändå inte.

Amy Diamond - bästa låt egentligen enligt mig - hon är ju bra tjejen och låten medryckande.

Michael M - bra röst och sådär låt.

Ja det var väl alla utlåtanden från min sida! Jag är jättemissnöjd med låtarna alltså ... hoppas det blir bättre sen!!!

Vilken låt var bäst enligt dig?

Av Babbelmoster - 10 februari 2008 10:42

Jag steg upp kring sex-tiden,

gjorde "morgontoaletten" som sig bör,

kaffet är "påsatt",

datorn påslagen,

jag har loggat in på bloggplatsen,

dagen har börjat så smått.

Skriver mitt sedvanliga morgoninlägg

och publicerar - hälsar er god morgon!

Berättar om vädret,

denna mörka morgon,

det är nollväder - fortfarande,

grått - fast ännu svart ute!

Så ser det ut här hos mig denna söndagmorgon.

Och jag njuter när jag kommer in i mitt "nygamla" kök,

med dom nya möblerna ...

Nu hör jag att kaffet är klart - så dagens första

kopp skall avnjutas av denna svarta magiska dryck.

Vi hörs senare mina bloggarvänner å läsers.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards