Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Babbelmoster - 20 februari 2008 13:21

Jag vill bara säga att jag dricker kaffe just nu!

och njuter oerhört mycket ...

Av Babbelmoster - 20 februari 2008 11:06

Alla längtar vi efter något eller någon ... någon gång eller hur? Det kan vara längtan efter en viss person, eller händelse, årstid, tidpunkt, resa  osv.

Längtan är nog viktigt att ha i sitt liv tror jag. Det stimulerar sinnet och tankarna.

Just nu längtar jag efter den härliga våren och sommaren förstås. Jag längtar efter semester ... jag längtar efter att resa. Jag längtar efter mina filmer som jag beställt och andra små nära ting. För längtan behöver ju inte vara stora saker eller händelser - det kan vara små nästan obetydliga ting och händelser ... men det är något som man själv vill ha eller som man strävar efter. Längtan är personlig och bara något som du själv kan känna - andra känner andra sorts längtan!

* vad längtar just du efter? *

Av Babbelmoster - 20 februari 2008 11:02

Har märkt en sak som många bloggar har - det är TÄVLINGAR. Man kan vinna smink och diverse annat smått och gott.

* brukar du vara med i någon sån tävling? *

Själv har jag nog anmält mig till en bara ... före jul tror jag det var - men som vanligt så vann jag inte!!!

Jag är inte så där intresserad egentligen av dessa tävlingar ... men det är ju upp till var och en att anmäla sig förstås ... smaken är ju som baken - delad!

Av Babbelmoster - 20 februari 2008 10:47

Läste just i Aftonbladet om att fossiler efter en jättegroda hittats ... djävulsgroda ... fy vilken tur att man inte levde på den tiden!! Då skulle man väl ha blivit uppäten av denna äckliga typ ... jag gillar verkligen inte grodor!!!

Jag minns en gång när vi var på min systers stuga ute i skärgården ... det var hur mycket grodor där som helst - överallt!! (dock inte av denna storleken som tur var!) . När man skulle gå på utedasset efter stigen ... nog fasen hoppade grodor över stigen där jag skulle gå! Och när jag stod och borstade tänderna utanför stugen ... så nog fasen hoppade det även där grodor och skrämde halvt ihjäl mig! Min son och hans kusin ... i kanske 6-årsåldern (skiljer bara 9 månader mellan dom) ... kom mot mig och min sons kusin hade en skål i handen och jag sa - du har väl inte en groda i den!! Han bara log och puff ... så hoppade en jäkla grön äcklig groda precis i facet mitt!!!! Fan så rädd jag blev ... jag slog huvudet bakåt och i väggen - pang ... jag tror nästan att jag svimmade av både smärtan och grodchocken!

Så ni ser ju - inga grodor för mig inte!!!

Av Babbelmoster - 20 februari 2008 10:06

* läser du böcker eller tidningar på toaletten? *

Aldrig jag faktiskt - har inte tid! Jag skall ju plocka upp skräp från golvet när jag sitter på toan och så skall jag vika ihop handdukarna som jag nyss tagit från tvättstugan ...

Av Babbelmoster - 20 februari 2008 05:43

Onsdag, mitt-i-veckan ... lillördag. Herregud vad veckorna rinner iväg ...

Inatt har jag sovit som en stock, vaknade till kring 4-tiden, men sömnen kom lika fort ... till 04.40 Jag var ju som klubbad hela eftermiddagen och kvällen igår ... så det var skönt men en "bra natt".

Det är -2 grader ute och så har det snöat några centimeter under nattens timmar! Men det är faktiskt bara bra, för då blir det mindre halkigt.

Har redan hämtat mig min första kopp med den svarta drycken i ... men inte hunnit ta första klunken ännu ... så jag slutar nu och skriver ... vi hörs väl senare under dagen.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards