Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Babbelmoster - 23 februari 2008 07:58

Jag har problem med stavningen idag och behöver hjälp…


  • Jag vill skriva om en svensk uppfinning, men har blandat ihop bokstäverna och skriver CYKLISTFENK. Hur ser den rätta bokstavskombinationen ut?
  • Jag vill skriva om ett land i Asien, men har blandat ihop bokstäverna och skriver TEOLOGMIN. Hur ser den rätta bokstavskombinationen ut?
  • Jag vill skriva om en speciell hundras, men har blandat ihop bokstäverna och skriver ARABLORD. Hur ser den rätta bokstavskombinationen ut?
  • Jag vill skriva om ett djur, men har blandat ihop bokstäverna och skriver RYSKMOL. Hur ser den rätta bokstavskombinationen ut?
  • Jag vill skriva om en maskin som finns i de flesta hushåll, men har blandat ihop bokstäverna och skriver MUMSAGERDA. Hur ser den rätta bokstavskombinationen ut?
  • Av Babbelmoster - 23 februari 2008 07:49

    SKITGOTT

    Varför säger vi så? Jag tror inte att skit är gott! 


    JÄTTELITEN

    Varför säger vi så? En jätte är väl allt annat än liten?


    KANONBRA

    Varför säger vi så? Hur bra är en kanon och vad jämför man med?

    Av Babbelmoster - 23 februari 2008 06:30

    Nu är jag här igen ... vaknade strax före 5 av att min man höll på att stöka i köket ... han fixade kaffet förstås och tog in tidningen. Så nu har jag både druckit mina första koppar kaffe för dagen och läst dagstidningen. Nu är jag redo att starta dagen.

    Ute är det -6 grader och jag ser att det verkar bli en fin dag, det börjar ljusna på himlavalvet och det verkar riktigt klart ... det blir sol idag! Och säkert också mildare under dagen ...

    Skall in och ranta runt på stan. Det är lite smått och gott som jag måste ha från olika affärer.

    Skall dessutom förbi en kompis och lämna en vinflaska till vinlotteriet - det är dragning i kväll. Jag är ju med i tre olika lotterier - två på jobbet och så ett privat. Det är både öl, cider och vin man kan vinna om man har turen att ha rätt slutsiffra när Jokerdragningen sker i kväll.

    Nu skall jag läsa vidare här och återkommer under dagen! See ya ... ha det bra alla.

    Presentation

    Tiden

    Gästernas bok för avtryck

    Kalender

    Ti On To Fr
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28
    29
    <<< Februari 2008 >>>

    Mitt väder

    klart.se

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Omröstning

    Längtar du till våren?
     Ja
     Nej

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Muspekare

    Cloudy With A Chance Of Sun

    Ovido - Quiz & Flashcards