Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Babbelmoster - 8 februari 2008 11:21

Här igen!!

Hunnit med en del sedan sist jag satt vid kära bloggen,

nämligen städat hallen och skurat golvet.

Läst i min bok ...

Druckit te och kaffe,

ätit två mackor.

Tvättat en maskin och hängt upp tvätten.

Möbelleveransen kom kring 9-tiden

och jag har börjat montera stolar ...

skitenkelt *harkel*,

nä men hittills i alla fall har det gått bra.

Inser nog att det bästa är om man är två stycken

som hjälps åt att hålla i delarna,

en skruvar och en håller alltså -

så jag får väl ge mig till tåls -

gubben slutar ju 15 idag, så ---

Ute är det några minusgrader, sol och mycket vackert,

vita vackra snöiga vidder ... blekblå himmel och sol.

Kan vädret bli bättre en ledig dag

Av Babbelmoster - 8 februari 2008 08:04

Hej där alla, jag har semester idag - bara så ni vet det *ler*. Jag vill inte göra er avundsjuk - utan jag vill bara tala om detta.

Steg upp 5 i morse - min man skulle ju på jobbet ... och jag har massor att göra idag ...

Fixade kaffet, läste tidningen och surrade med gubben innan han for på jobbet. Sen satte jag igång! Hade städat sovrummet, datarummet, lilla toan, badrummet och tvättstugan igår. Hade kvar att skura i sovrummet och datarummet - så det gjorde jag i morse. Sen har jag städat i förrådsrummet, har bara kvar att bädda rent i sängen där och skura golvet. Jag har också torkat på hyllorna som jag har ovanför min tvättmaskin och torktumlare. Har hur mycket saker som helst där, ni vet - tvätt och skurgrejor.

Nu väntar jag på att möblerna skall levereras - kanske jag hinner montera ihop stolarna innan gubben slutar jobbet. Och bordet kanske ... vill ju ha allt på plats förstår ni väl.

Jag tömde kökssoffan igår på gardiner som jag har där, ni vet - soffan har ett lock och under det har jag alltså gardiner. Jag rensade bort en stor hög med gardiner som jag inte skall ha kvar.  

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards