Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Babbelmoster - 18 februari 2008 19:39

Kort fråga bara:

*är du gift, förlovad, sambo, särbo eller singel?*

Själv är jag gift! Lyckligt också ...

Av Babbelmoster - 18 februari 2008 19:28

Har varit ut på en promenad för ett tag sedan ... visserligen inte lika lång som jag brukar - men ändå! Det är faktiskt ganska halkigt ute efter förra veckas mildväder och storm. Det är riktigt blankslipade vägar, även om det också är sandat. Nåväl ... jag känner mig nöjd efter min sköna promenix ... sen var jag duktig med hantlarna också ... sen en skön och varm dusch. Lite golukt som sprayas på efteråt ... man luktar gott! Och man känner sig jättenöjd ... det är alltid så lätt att låta det vara ... jag går en annan dag ... och då får jag så jädrans dåligt samvete att jag inte varit ut och promenerat. Nu behöver jag inte ha dåligt samvete heller ... skönt det!

Mannen for till sonen och för att se hockey ... Skellefteå mot Färjestad. Så nu sitter jag här mol allena vid datorn, tv:n "pratar" i bakgrunden ... skall kolla sen på Anna Pihl. Brukar ni se den serien? Jag har inte följt med den - men hade nästan tänkt börja nu. Om det inte är för sent vill säga. En serie som jag också tänkt kolla på - men tyvärr missade igår - är Skärgårdsdoktorn. Har ni sett den? Jag vet första gången den gick - hur mina jobbarkompisar pratade gott om den ... och inte började jag kolla på den ändå. Men man hinner ju inte se allt heller ...

Av Babbelmoster - 18 februari 2008 15:13

 Ja inte jag då - gudskelov!!! puh det vore ju lite häftigt det!! Men visst är denna bilden helt underbar och fantastisk!!!

Av Babbelmoster - 18 februari 2008 15:10

 Tristan, en ung man, lovar sin älskade att han skall hämta en fallande stjärna åt henne, genom att ge sig in i det förtrollade landet som gränsar till deras hemby. Där tvingas han kämpa mot den onda häxan Lamia och piraten Captain Shakespeare.

Detta är en film som passar dig som gillar lite fantasi, Harry Potter, Sagan om Ringen, Pirates of the Caribbian.

 Romantik och sånt ni vet - fyra filmer i boxen. Det är mumma för en romantiker som jag - dessutom gillar jag ju lite historiskt gamla händelser. Lady och stråtrövare ...

 Hadassah är en föräldralös judisk flicka. Tack vare sin skönhet lyckas hon behaga mäktiga och brutala Kung Xerxes - som gör henne till drottning.

Dessa filmer har jag alldeles nyss beställt från CDON. Längtar skall jag säga till dom kommer ... som ni ser så gillar jag både äventyr, romantik, historiska berättelser, fantasi ...


* vad gillar du bäst för filmer? *

* brukar du beställa filmer genom Internet eller laddar du hem själv? *

Av Babbelmoster - 18 februari 2008 10:42

Vi bor ju i ett avlångt land ... så våren har väl kommit olika till oss alla kan jag tro.

*Berätta - hur långt har våren kommit till dig?*

Hos mig är väl dom enda vårtecknen än så länge att dagarna har blivit längre och ljusare. Det blir fortare ljust på morgonen och eftermiddagen är längre. Solen vågar sig fram och detta gör att vi får takdropp från våra hustak - när snön tinar för solens värme. Fågelkvitter hörs lite mera nu än mitt i vintern. Människor börjar att tina fram från vintergömman inomhus - alla vill ut i naturen. Men snön ligger kvar ännu förstås -  även om vi har otroligt lite snö i år mot vissa andra år. Åtminstone här hos mig ... Inga andra direkta vårtecken än så länge ... men snart så ... längtar ... för våren är alltid välkommen ...

Av Babbelmoster - 18 februari 2008 05:49

Så var det då morgon - på en alldeles ny oförstörd vecka. Skall till min sjukgymnast klockan 7. Träna träna ...

Ute är det "måneljust" och magiskt på den mörka himlen - mot dom mörka träden, moln runt omkring månen. Det är så vackert ... det blåser lite och är -1 grad. Så var då väderrapporteringen avklarad för denna morgon ...

Jag sitter här på jobbet med min kaffekopp förstås ... vad annars den här tiden! Önskar nu alla en bra måndag - vi lär nog höras senare.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards