Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Babbelmoster - 17 februari 2008 18:45

Nu är det kväll ... och helgen snart slut - jobbarveckan står för dörren ... varför skall denna härliga helg alltid ta slut alldeles för fort? Man hinner inte hälften av allt man tänkt att hinna - så är det jämt.

Mycket sport har man ju glott på hela helgen ... och då rinner timmarna bara iväg fort som bara den.

Mellan skidskyttetävlingarna gick mannen och jag ut på en 50 minuters promenad ... härligt väder +0 och strålande sol. Ljuvligt ute ... antar att mycket folk ändå har varit ute och promenerat i detta underbart härliga vinterväder som har varit idag. Här åtminstone ...

Nu är det bara slötitt på tv:n resten av kvällen som gäller. Och förstås"i en annan del av Köping" som inte får missas! Och sportprogrammen förstås också!

Hämtade ju ut mitt paket idag, bland annat gardiner ... vit botten och så svart träd som mönster - skitsnygga. Sen var det flera svarta risbuntar ... om ni förstår vad jag menar ... skall ha dom i golvvaser. Och så lite annat smått och gott.

Av Babbelmoster - 17 februari 2008 18:32

Tänk - det fanns en tid - utan både radio, tv och dator. Vad gjorde folk förr i tiden? På sin lediga tid - eller hade dom kanske ingen ledig tid som nu för tiden? Antar att man umgicks mycket mera förr än nu ... det är som om folk inte har tid att gå in till varandra numera. Verkligen synd är det. Det är väl himla trevligt när man får oväntat besök, alltid har man väl Gevalia att bjuda på, eller hur?

Men jag tänker så här med min fråga: det tar mycket tid att sitta framför tv:n och det tar väldigt mycket tid det här med att sitta framför datorn, oavsett vad man gör framför den, bloggar, spelar eller bara läser. Hur klarade sig folk förr utan alla dessa moderniteter som vi har nu? Det är klart - dom visste ju inte annat ...

Men tv:n, radion, datorn, tvättmaskinen, diskmaskinen, spisen, micron - det är moderna apparaturer som inte jag skulle vilja vara utan - skulle du klara dig utan dom här prylarna???

Av Babbelmoster - 17 februari 2008 18:21

Jag funderar över detta med scrapbooking - vad exakt innebär detta? Ge mig några bra tips om länkar, böcker - vad man behöver för prylar för att börja med scrapingen. Är intresserad ... så ge mig nu några bra tips ni som vet mera. Tackar säger jag ... och väntar med spänning på era tips och råd om denna populära hobby.

Av Babbelmoster - 17 februari 2008 08:56

Det är bara att konstatera - Melodifestivalen - antingen glädjer eller förargar oss tittare! Som jag kände igår - vilket skämt - vilka urdåliga låtar - hur kan man rösta fram sådana här låtar!! Den absolut bästa och den jag direkt kände för - det var den med Sanna ... helt klart en STOR lysande stjärna - vilken utstrålning, vilket röst, vilken inlevelse, vilken vacker text ... fantastisk låt! Men Carolas och Andreas - nej nej och åter nej. Men Carola trodde nog stenhårt på den. Och blev säkert besviken när hon inte gick direkt till finalen. Men den var inte bättre. Och jag tycker att både Carola och Andreas förstör för sig själva när dom inte uppträder ensam. För Andreas är ju superbra annars, har jättebra låtar som regel. Gillar honom verkligen ... men nu kom han liksom bort i Carolas gaphalsiga skrik!!! Ursäkta mig - men jag tycker hon skriker oerhört i varje låt hon sjunger! Tvillingbröderna är ju superbra också ... men ingen direkt låt som jag tyckte om. Och den här "pizzalåten" - vilket skämt! Man trodde det var något pajaspartaj man kommit på. Herregud ... det är ju för klåden en låt som skall slå internationellt som vi skall ha fram Svenska Folket - har ni inte fattat det ännu efter så många år!!! Det hördes ju också på publiken direkt vilken låt dom gillade och det var Sannas låt.

Ja nu har även jag tyckt till i den här brännnade frågan ...

Av Babbelmoster - 17 februari 2008 08:36

Oj vilket härligt väder jag har idag. Ni skulle bara se ... solen strålar från en helt klarblå himmel, inga moln så långt ögat kan se. Kring -5 visserligen ... men sååå vackert ...

Har som vanligt ont i huvudet när jag vaknar ... har sovit väldigt oroligt i natt - vaken stup i kvarten - men jag har ju sån sömn. Det är sällan jag sover en hel natt utan att vakna ... och huvudvärken kommer väl från min nacke som jag har problem med! Nog om detta nu ...

Idag är det ju också mycket sport att kolla på - och är man sportfåne som jag och mannen - så blir det till att sitta bänkade.

Måste ändå hinna upp på Konsum ... bara några minuters väg från mig ... skulle tro 1 minut! Så jag bor nära affären ... jag har fått ett paket från Ellos som jag skall hämta ut. Spännande - man minns ju knappt vad det var man beställt. Jag har dessutom fått från Haléns och Jotex paket ... men dom får jag hämta ut åt veckan. I Halénspaketet är det en golvlampa - spotligttyp - som sonen skall få när han fyller år i mars. I Jotexpaketet skall det vara flera gardinpar - panelgardiner ... spännande.

Nu måste jag ju kolla vad ni skrivit här. Önskar alla en bra dag.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards