Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Babbelmoster - 22 februari 2008 19:33


Skulle tro att alla gör det faktiskt. En del har kanske inte direkt en lön att längta efter, men någon sorts ersättning - vad det nu än kan tänkas vara.

Men pengarna behövs väl alltid och är alltid slut ... är det inte så gott folk! Dom bara rullar iväg och det spelar ingen roll hur mycket man får, det tar ändå slut ... desto mera man får i lönekuvertet - desto fortare tar det faktiskt också slut! Nog är det väl ändå konstigt ... och det är ju inte bara dom runda pengarna som tar slut fortare än kvickt!!! Det är även dom fyrkantiga ...

Om jag hade pengar ... tra la la - i en aldrig sinande ström ... härligt skulle det vara!! Bara ett hav att ösa ur ... rätt in i plånkan! Vilken dröm som dessvärrre aldrig blir sann!

Av Babbelmoster - 22 februari 2008 14:17

Visst är det trevligt med ett vänligt ord som någon annan ger dig - oavsett om det är någon bekant eller helt okänd människa. Det betyder jättemycket och man blir så glad och positivt laddad inombords. Man bärs som av vingar i ett glädjerus ... tänk så trevligt det är att kunna glädja varandra. Kostar så litet och betyder dessto mera. Det är ju trevligt att både få ge och ta emot ett vänligt ord ...

Så därför kan man nog önska att vi människor vore lite mera vänliga av oss till vardags - ute i samhället. Prata med en okänd, säga tack och ge ett leende till kassörskan på affären, till busschauffören ...

Vi behöver nog lite vänlighet alla varje dag - en dos behövs alltid av denna trevliga egenskapen tror jag!

Och jag delar gärna med mig av mina vänliga ord och handlingar till andra! Det glädjer andra och i slutändan också mig själv!

Av Babbelmoster - 22 februari 2008 13:15

Det strålar en sol däruppe på den blåa himlen idag,

men trädens kronor vajar betänkligt i vinden.

Det stormar idag ...

Det är +4 grader och tinar.

Det är slaskigt och blött ute.

Men jag måste säga att man blir otroligt

glad och pigg av att få se ljuset och solen!!!

Solen har verkligen varit en bristvara i vinter.

Jag älskar solen ...

och ljuset ...

Man känner sig betydligt piggare än

under den mörka årstiden.

Det är då ett som är säkert.

Av Babbelmoster - 22 februari 2008 05:44

... till helgen alltså! Fredag morgon - nästan bästa morgonen på hela veckan ...

Ute är det verkligen blött och slaskigt - snöar och regnar om vartannat. Det är på plussidan ... det blåser och skall visst börja blåsa ännu mera.

Vaknat med en jäkla huvudvärk - men det är ju inget ovanligt för mig - jag har ju "sånt huvud" ... tyvärr.

Nu skall jag försöka åtgärda skallebangen med kaffe ... har redan hämtat mig en kopp som avnjuts samtidigt som jag skriver här.

Jag vill ju förstås först önska er alla en bra dag ... och som vanligt säga - vi hörs ...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards