Direktlänk till inlägg 9 oktober 2007

Tuffhet och våghalsighet

Av Babbelmoster - 9 oktober 2007 16:47

Hur tuff är du egentligen!

På en skala 1-5.

Tuffheten ... är den olika

beroende på situation och händelse?

Våghalsig - är det samma som tuff?

Jag bara frågar - har du något svar att ge mig?

Jag är inte speciellt tuff av mig,

och absolut ingen våghalsig person heller.

Vissa saker kan jag väl vara mer modig

att göra än andra saker.

Men jag är nog en väldigt försiktig person

som inte utmanar ödet i onödan, tyvärr ibland!

För visst begränsar man sig när man är

en försiktig person.

Man får inte vara med om lika mycket

som en tuffare och våghalsigare människa.

Men å andra sidan, det jag inte prövat -

det kan jag ju inte heller sakna!

Och visst kan jag beundra människor

som verkligen utsätter sig för nästan vad som helst.

Och verkligen vågar utmana

både sig själv och ödet,

men framför allt sig själv!

Och man växer som person också när man vågar!

Man kliver utanför den här trygga

KOMFORTCIRKELN

där man är trygg och säker

och där man kan allt!

:::

Men ibland måste man våga för att vinna något!

:::

Men som sagt,

jag är ingen tuff person.

Jag är en helylletjej från Någonstans!

Men jag trivs med JAG och hur jag är.

Nu är det för sent också att göra om sig!

Nu är jag så van vid mig själv,

så jag fortsätter så här!

::: 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards