Direktlänk till inlägg 21 oktober 2007

Söndagen - en vilodag ...

Av Babbelmoster - 21 oktober 2007 15:51

Det har ju alltid varit känt att söndagen skall vara en vilodag.

Men stämmer detta nu för tiden,

hur många går i kyrkan av er?

Inte jag ... jag vet inte om jag skall säga, tyvärr ...

men så är det ... jag kan ändå TRO på något,

även om jag inte går i kyrkan.

Men nu var det ju inte kyrkan som jag skulle

skriva om, utan om vilodagen - söndagen.

Slank bara in på kyrkan när jag tänkte på vilodagen.

Associerade kanske lite väl mycket där!

Ursäkta mig om någon tar illa upp,

det var inte min mening i alla fall att såra någon!

:::

Nåja - vilodagen ...

om jag bara går till mig själv,

så inte vilar jag på söndagen.

Det är ju lördagen och söndagen som jag skall

hinna allt som jag inte hinner under veckans alla dagar!

Och jobbar man då heltid som jag, så inte hinner

man med allt under veckan, jag orkar helt enkelt

inte efter jobbet allt. Jag stiger ju upp strax efter halv 5 varje morgon,

så nog känns det på kvällen skall jag säga er!

Men hur är det för just dig ... vilar du på söndagen.

tar det lugnt och stilla!

Eller vad gör du

 
 
Mia

Mia

21 oktober 2007 22:28

Nej, just för tillfället går jag inte till kyrkan. Lyssnar hellre på predikan via webben.Man lär sig så mycket om vem Gud är och vem man själv är också. Han vill ha en relation med alla av hans skapelse. Vilodagen kan sägas mycket om, men det ryms inte här.

http://livsrummet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards