Direktlänk till inlägg 22 oktober 2007

Att bli gamla tillsammans

Av Babbelmoster - 22 oktober 2007 16:09

Att finna den mannen man vill leva med och bli gammal tillsammans med är en ynnest. Min man är allt det. Det är han jag vill sitta på en parksoffa med och titta på alla som strosar förbi. Hålla varandra i handen och dela dom sista åren med. Vi har förhoppningsvis många underbara år framför oss, vi har varit tillsammans i många år redan nu ... men jag hoppas det är många många många år kvar för oss!!!

Vi tycker inte alltid samma sak, vi har olika åsikter om mycket, men vi delar kärleken tillsammans. Jag tror det är nyttigt att ibland få tjafsa lite med varandra, annars skulle man bara gå omkring som marionettdockor i förhållandet. Vi måste få ha olika åsikter och tankar ... vi är ju olika individer eller hur! Men ändå är det ju den här kärleken till varandra - som förenar oss till slut, trots en del olikheter mellan oss.

Det är otroligt hur lika man börjar att tänka efter ett liv tillsammans, många gånger händer detta: jag sitter och tänker på en sak och är just på vippen att säga det till min man och så säger han exakt samma sak som jag tänker!! Detta är otroligt ... man är som en individ - trots att man är två personer! Så lika man blir och så lika man tänker ibland. Man är som en och samma person ibland, nästan skrämmande blir det.

Men det känns ju så här - min man är en del av mig och jag en del av honom!

Jag älskar dig min gubbe!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards