Direktlänk till inlägg 22 oktober 2007

Julpynt och annat babbel

Av Babbelmoster - 22 oktober 2007 16:47

Inte klokt alltså vad det börjas tidigt

med julpyntsförsäljningen på affärer.

Var efter jobbet på Dollarstore,

och där höll dom på som bäst att plocka

fram julsaker, dom hade redan fyllt flera hyllplan

med adventsstakar, slingor, tomtar, lyktor och annat.

Och massor med vita- silver- och svartfärgade girlanger

hängdes också upp! Det verkar även i år vara poppis

med svart och silver till julen!

Konstigt egentligen ... men jag gillar det.

Jag är ju en sån där svarting jag ... älskar svart i allt.

Köpte förra året massor med silverkulor och svarta kulor.

Nu köpte jag en ängel i svart och silver -

jag vet - jag är lite udda - men det gillar jag.

Dom hade oplockat upp massor med stora kartonger,

så jag undrar vad som gömdes i dom ...

måste nog dit i morgon också - så jag inte missar något!

:::

Det blev allt möjligt annat också på Dollar ...

och förstås ljuslyktor ... en stor i silver som jag skall

ha ute på bron och så några små i lila färg.

:::

Sen var jag även på Jysk och köpte nya kuddar till

våra säng. Jag byter ofta kuddar - har väldiga

problem med att få tag på sköna kuddar -

min nacke är inte av denna världen och jag

har alltid väldigt omständigt innan jag ligger

skönt med nacken min och kan somna!

:::

Dessutom köpte jag två stora glasskålar

med tillhörande kottar och annat "naturligt" innehåll.

Frökapslar och sånt.

Snygga och om man köpte en så kostade den 39 kr -

köpte man två fick man dom för 59 kr ...

och det var klart att jag tog två stycken -

dum hade jag ju varit annars!

Dessutom sa tjejen i kassan - detta är dom två sista

... visst är dom snygga - jag gillar dom här massor sa hon!!

Och det gör jag också - en är redan på köksbordet.

Jag tänker ha ett stort ljus i den sen.

:::

:



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards