Direktlänk till inlägg 22 oktober 2007

Halloween

Av Babbelmoster - 22 oktober 2007 16:52

Firar du Halloween, eller känner du någon som gör det? Och förresten - varför skall denna helgen firas! Vi i Sverige har väl liksom ingen tradition av detta firande ... det här är ju typiskt amerikaniserat firande!

Jag kan förstå att barn tycker det är spännande och roligt att klä ut sig och gå runt i bostadsområdena och skrämmas ... men jag tycker faktiskt inte att det är lämpligt alla gånger! Barn kan gå runt till släkten och dom som familjen känner, men inte till okända människor! Vad vet man när man kommer och skräms och busar ... människorna i detta huset eller lägenheten - kanske har sorg! Och då är det faktiskt inte lämpligt med sånt här svammel! Ursäkta mig ... men detta har jag själv upplevt, då min moster hade fått veta att hon hade en tumör som inte gick att göra nåt åt ... och det var precis under denna helgen ... vi alla i hennes närhet hade faktiskt sorg och var fruktansvärt bedrövade och framförallt hon själv förstås ... man orkar bara inte med sånt här bus då!! Jag tycker det är ett stort föräldraansvar att faktiskt lära sina barn att man inte kan gå till alla människor. Det är inte alla som orkar skratta och ha kul alla gånger!!! Man måste tänka lite innan barnen bara skickas iväg med sitt bus och godisspex!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards