Direktlänk till inlägg 9 december 2007

Bordelmamman och härvan

Av Babbelmoster - 9 december 2007 19:17

I helgen har man ju hört talas om just den här härvan, där två 13-14 åriga flickor sägs ha blivit utnyttjade av diverse kända människor och även politiker i den högsta toppen i Sverige! Detta skall ha hänt för 30 år sedan och vad jag funderar över är ... varför vänta hela 30 år innan man börjar berätta och framträder ... varför just nu?

Hörde på Gomorron programmet på TV4 i morse ett reportage om just detta ... där Lefi G W Persson - ni vet kriminalgurun - framträdde och pratade om detta ... han trodde ju inte på kvinnornas berättelse alls!

Och jag vet inte vad jag skall tro ... sant eller falskt ...

Om det är sant, så är det ju för hemskt och för djävligt - att människor som vi valt att styra Sverige har hållit på med barnarov, med pedofili och sexuellt utnyttjande av barn!!!! Det är hemskt om det är sant ... men samtidigt tycker jag det är märkligt ... om det inte skulle vara sant - hur kan dom här två kvinnorna då träda fram och säga en sådan här sak ... jag menar - nog kommer det alltid fram om dom ljuger! Hur kan man vilja utsätta sig själv och sin familj för detta i så fall ... men ändå - varför ha väntat så här länge??

Många frågor och absolut inga svar - ännu!

 
 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

10 december 2007 09:45

Dette har jeg tenkt mye på også. Vi hadde en sak her i landet, også politiker, om enn ikke så høyt oppe som han hos dere. Rett før valget for noen år siden sto en kvinne frem og fortalte at vedkommende hadde voldtatt henne for nærmere 30 år siden, da de var kjærester! Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun ventet SÅ lenge. Det kan umulig ha vært SÅ traumatisk opplevelse siden hun kjente ham og de hadde vært et par lenge da det skjedde. Det kan ikke ha vært så traumatisk at det har tatt tre ti-år å komme seg nok over det til å rapportere det. Og hva når det rapporteres....hvordan kan man skaffe beviser... hun var nok smartere, hun Monika Lewinsky som etter sigar episoden i Det Hvite Hus beholdt den skitne kjolen med Presidentens dna på, tenker jeg.
At BARN utnyttes i slik virksomhet er helt forkastelig og uakseptabelt. I følge bildene av de to svenske jentene er det ikke mulig å komme unna med å si man trodde de var voksne heller. De så jo ut som det de var, unge skolejenter...Slikt er det ikke noen unnskyldinger for, synes jeg

http://sissi-mor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards