Direktlänk till inlägg 26 december 2007

Nu är glada julen slut slut slut ...

Av Babbelmoster - 26 december 2007 12:07

En stilla tanke så här på annandag jul ... vad fort julen springer iväg! Så är det jämt, tänk vilken stress och jäkt det är före ... och så helt plötsligt är allt bara över! Man hann nästan inte med ... innan jul så känns denna helg som om den skall vara för evigt ... man köper mat som annars skulle räcka i en månad ... man kastar ut pengar utan en tanke på att man också efter julen skall leva. Man städar och pyntar och stressar och jäktar och skall hinna ALLT - bara för tre dagar!!! Varför lär man sig aldrig att bara ta det lilla lugna - easy ... julen kommer ju ändå till alla och en var ... och så tänker man likadant varje år --- nästa år skall jag inte stressa - jag skall ta det lugnt och börja i tid med alla förberedelser och alla julklappar skall köpas i tid på hösten. Men det gör man ju inte ändå - för man är ju inte inspirerad av julklappsinköp i september eller oktober! Det blir veckorna eller kanske veckan före jul allt detta skall hinnas med! Men jag lovar att till nästa år så skall jag ... nä det är väl bäst att inte lova - för jag kan ändå inte hålla det!

Men nu är i alla fall den här julen över snart och det blir återigen en helt vanlig vardag och jobbardags - för mig - inte för gubben min - han har den enorma lyckan att få vara ledig ändå till efter trettondagshelgen! Men jag tycker det är ganska så skönt faktiskt att gå ut och jobba ... och det är väl bra att ha en hemmaman - nu får jag vara lyxhustru och komma hem till dukat bord och maten lagad - kanske *ler*. Ja ja vi får väl se hur det blir med den saken ...

Nu är glada julen slut slut slut ... men till nästa år igen - kommer han vår bästa vän ... för det har han lovat!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards