Alla inlägg den 10 september 2007

Av Babbelmoster - 10 september 2007 16:42

img_45e1aadb7a86b.gif

Jag undrar om det förhåller sig så, att denna vågen inte är populär hos någon! Antingen visar den "för mycket" eller så "för litet"aldrig exakt och bra!

Det fanns ju en gång i tiden och inte alltför länge sedan *ler* - som faktiskt vågen var roligare att stå på - än nu … av någon konstig anledning är det så! Men då "för ett tag sedan" - ja då tyckte jag att jag var alldeles för "tjock" - jag insåg inte hur jädrans smal och tanig jag faktiskt var! Var aldrig helt nöjd med mig själv … vad beror det på egentligen? Det blir nåt fel i huvudet - när man inte ser att man faktiskt är smal - utan man upplever sig som tjock. Och ändå var jag förbannad när jag letade kläder, minsta damstorleken 34 var alldeles för stor för mig - kläderna "rann" av mina höfter! Jag fick köpa centilong … ja herregud så knäpp jag var då!

Vågen kan vara ens vän eller fiende … men vem bestämmer vilket? Är det inte jag själv som faktiskt borde kunna göra det!

Av Babbelmoster - 10 september 2007 16:41

Att bädda sängen - är det ett kvinnligt eller manligt göromål? Jag säger både ock förstås ... alla kan och skall bädda sin säng anser jag! Karlarna är ju så stolta och menar - att i lumpen fick dom minsann bädda sängen! Men varför gör dom då inte det hemma, eller gör dom det?

Hur är det hemma hos dig ... är det du som kvinna som bäddar sängen varje morgon och renbäddar den, eller gör din man/sambo/kille det lika mycket eller bara ibland eller kanske rent av aldrig?

Hos mig är det jag som bäddar sängen och även renbäddar den. Min man kan "halvbädda" igen sängen ibland ... men aldrig sträcker han ut lakanet och verkligen bäddar sängen som jag gör!

Av Babbelmoster - 10 september 2007 16:26

Vill man nog mycket något så klarar man av det ... man kan hjälpas åt - även om man annars är hund och katt med varandra!!

Av Babbelmoster - 10 september 2007 16:10

Jag försöker att lägga ner min själ och mitt hjärta på just det här med inredningsdetaljer och hemtrevnad. Vill ju skapa en bra inramning till hemmet och till atmosfären i vårat hus och hem. Det är viktigt - men viktigaste ändå ... det är ju att hemtrevnaden och lyckan finns mellan personerna som bor där ...

Men med prylar och inredningstips också ... blir det nåt alldeles extra ... jag tycker det är en viktig detalj i ens hem ... det är prylarna som säger vem som bor där och hur dom är ... det skapar hemkänsla och trevnad - att ha ärvda prylar och även köpta förstås. Och att med färgsättning också kunna skapa en mysig känsla och stämning.

Av Babbelmoster - 10 september 2007 16:08

Jag var nog ämnad att födas i orienten någonstans - för jag bara älskar dessa färger, lukter, lyktor, tyger, mässingsdetaljer som finns där! Älskar brända färger som ger ett varmt och härligt intryck, älskar alla ljuslyktor som bara är sååå vackra och detaljrika. För att inte tala om alla vackra tyger, mönster och färger. Jag har alltid försökt att samla på sådana små enkla ting som ger en känsla av orienten och även Indien ...

Av Babbelmoster - 10 september 2007 16:07

Har du flygit luftballong någon gång? Eller skulle du vilja göra det ... eller kanske absolut inte!

Själv vet jag inte om jag skulle våga göra det ... hörde att några arbetskamrater flygit i helgen ... fantastiskt var det! Tror väl jag också att det är ... man ser ju långt och mycket ... alla vackra vyer ... men det är ju så högt upp och jag som är såååå himla höjdrädd!!!!!!

Av Babbelmoster - 10 september 2007 12:18

Som vanligt gick ju helgen fort ... rann iväg med allt regn! Längtar tills arbetsdagen här är slut ... då skall jag ut på en promenad ... skönt! Annars vet jag inte vad det blir att göra. Borde vara ute och rensa i landen lite inför vintern ... men det är ju så blött ute ... regnade massor i morse efter halv 5! Så det får väl bli inomhusjobb antar jag ... det finns alltid att göra!

Nu måste jag fortsätta mitt slit här på jobbet ... höres.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards