Alla inlägg den 13 september 2007

Av Babbelmoster - 13 september 2007 12:58

Här sitter jag - bara som allra hastigast! Inte har jag tid att sitta pall på ändalyktan ... någon längre stund! Håller ju på med min storstädning. Har precis gjort klart sovrummet ... tvättat fönster, duschat blommorna (konstgjorda), bäddat, torkat dörrar, lister, garderobsdörrar, putsat och fejat överallt i sovrummet ... och vädrat ordentligt. Dessutom torkade jag persiennen (i altandörren och fönstret) ... vilket straffgöra! Och gud vad damm som samlas där på alla dessa smala lister ... atjoo atjoo!!! Usch ... är man inte allergisk - så blir man ju när man håller på med sånt jäkla skitjobb!

Nåja, tog en liten liten - men ack så välbehövlig paus i städningen. Drack en kopp stärkande kaffe och satte mig här ... bara lite så där fram och åter! Skall fortsätta ... har tömt ett rum till på blommor, dom rinner som bäst av i duschen nu! Sen är det städning där ... i mitt "gröna rum" som jag kallar det - bara för att tapeten är grön förstås, men det hade ni väl räknat ut direkt!  Nä det här duger inte ... solong bloggers å läsers!

Av Babbelmoster - 13 september 2007 05:41

Gomorron alla pigga bloggare å läsers. Sitter här på jobbet med bloggen - alltid redo - och förstås min viktigaste kopp - kaffekoppen.

Idag blåser det - det är höstlikt ute - men med en klar himmel ... +7 grader. Idag tänker jag flexa ut vid lunchtid, halv 11 och i morgon skall jag till frissan - så då har jag tagit semester! Det här veckoslutet blir en långhelg för mig - gud vad skönt!

Och höststädningen av huset lär väl fortsätta när jag kommer hem idag ...

Nu är det jobb och kaffe som gäller för mig - vi hörs - ha dé.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards