Alla inlägg den 17 september 2007

Av Babbelmoster - 17 september 2007 15:16

img_45ec30f7ecaf5.gif

… vad är det och vad är det som gör att vi människor dras mera till en del människor än till andra. Man kan känna en samhörighet med en del och absolut ingenting mot andra. Man kan känna att man gillar en människa direkt eller så känner man att det är något som inte “stämmer” mot sin egen person. Är det sånt “kännande” som är personkemi?

Man går ju ihop med en del så otroligt bra, medans med andra funkar man absolut inte. Man gillar dom inte och ändå har ju inte den andra gjort nåt "negativt" mot en själv. Jag kan inte sätta fingret på vad det är som gör att man känner så här.

Antar att alla känt av detta och haft den här känslan inför människor.

Så då kan man ju fråga sig - vad är personkemi egentligen?

Och det känns ju även av på bloggen, fast man inte träffat människorna här! Man känner mera för vissa bloggare än andra … varför? Är det på sättet dom skriver som gör att man blir "intresserad" och "tycker om dom"?

Talesättet som säger: Man kan inte älska alla … stämmer nog ganska så bra! Det är klart man kan inte älska alla … men man kan ju lära sig att trivas med dom! Och kunna funka ihop med dom, på jobbet eller annars i samhället.

Personkemi, grubblar vidare på vad det är … hur viktigt är det egentligen? Och är det därför som man valt just den partnern man har - för att man passar ihop?

Av Babbelmoster - 17 september 2007 13:41

Vilket är Ditt stjärntecken? Mitt är Skyttens ... min mans är också Skyttens - vi sköt tydligen mitt i prick ...

Av Babbelmoster - 17 september 2007 11:04

... kom att tänka på en sak ... sitter här på jobbet och har lunch.

Visst är väl LIVET helt underbart och värdefullt och mycket dyrbart - även om det regnar och är höst och mörkret har kommit till oss och vi vet att det skall vara mörkt ett halvt år!

Men visst kan vi njuta ändå - av LIVET - att LEVA - att FINNAS TILL OCH BARA VARA!

Hösten och vintern innebär också att lugnet lägrar sig lite över landet ... vi har mindre måsten och mindre stress ... trädgården får ligga i dvala och behöver inte lika mycket skötsel som under sommarhalvåret.

Vi kan ta långpromenader och bara njuta av hösten, även om regnet strilar ner från en blyertsgrå himmel! Men även om vädret är kass, så LEVER vi ju eller hur!

Det är just detta som jag menar att det är väl underbart! Även om regn och ruskväder har lagt sig över vårat Sverige som en filt, så LEVER vi och kan uppleva allt som hör LIVET till!

Så vi borde nog inte klaga så mycket ... utan vara tacksam för att vi återigen har fått uppleva en ny dag!

Av Babbelmoster - 17 september 2007 10:44

Att sjunga i regnet - jovisst kan man väl göra det! Nu är jag så dåligt på just att sjunga ... så det får nog vara ...

Annars kan man ju gå där sur under sitt paraply (om inte annat så lär man ju bli sur om fötterna i detta blöta och våta som är på backen *ler*) ... det lättar nog upp lite om man sjunger - det dåliga och pissiga vädret - känns kanske lite bättre - kanske borde prova på att sjunga under mitt paraply!

I´m singing in the rain ...

Det är ändå ingen ute nu som kan höra mitt skränande - hoppas jag! Alla sitter väl inne i stugvärmen ...

Av Babbelmoster - 17 september 2007 09:05

Brukar ni köpa jultidningar? Ni vet ... ungar som går runt i villa- och bostadsområden och säljer jultidningar - för att kunna få några hett eftertraktade prylar till sig själv - det är väl beroende på hur stor summa dom säljer för, vilken pryl dom kan få. Man får kryssa för vilken bok eller tidning man vill beställa och så kommer leveransen om några månader.

Jag brukar köpa av en tjej här på jobbet. Hennes son säljer ... nu kom hon precis med jultidningskatalogen ... så nu är det bara att sätta igång och kryssa för och beställa för glatta livet *ler*.

Av Babbelmoster - 17 september 2007 07:52

Det är verkligen skitpissigt väder här idag! Regn, rusk, blåst och mörkt ute. Riktigt trevligt och bra väder för att hålla sig inne eller hur! Det är verkligen höst idag ...

Helgen gick fort - som vanligt. Ändå hade jag ledigt från lunchen torsdag ... Har varit väldigt "duktig" i helgen måste jag få berömma mig själv ... Började med höststädningen i onsdag och har hållit på hela helgen. Har bara kvar hallen och vardagsrummet och förstås förrådsrummet ... Skall ta förrådsrummet idag (kanske!). Om lusten finns när jag slutar mitt jobb (tjuvbloggar lite nu på jobbet - tala inte om det för någon). Det känns superskönt att veta att fönstren är rena och fräscha - så länge det nu varar med blåsten som är och regnet ... men insidan är ju ren! Blommorna (konstgjorda!) är duschade och alla prylar är diskade och fräscha. Golven är skurade och listerna likaså. Innerdörrar och garderobsdörrar och hela köksinredningen är skurade också! Puh ... har jag hunnit med såååå himla mycket! Elementen är också torkade ... Filtar och kuddar är vädrade.

Nu skall här drickas en kopp kaffe ... igen! 

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards