Alla inlägg den 24 september 2007

Av Babbelmoster - 24 september 2007 17:16

Alla kan nog hålla med mig om detta ... vi behöver ALLA närhet! Oavsett ålder och kön ... alla behöver känna en annan människas styrka, kramar, smekningar, ömhet ... att få och att få ge! Det är väl fint och helt enkelt underbart!

Av Babbelmoster - 24 september 2007 16:53

BARA 5 CM LÅNG

MEN

TILLFREDSTÄLLER

KVINNOR VARJE

DAG !!!

Av Babbelmoster - 24 september 2007 16:38


När två personer älskar varandra så är det för många ett ganska naturligt steg att de förlovar sig!
Kärlek mellan två personer har med harmoni och trygghet att göra, det behöver ju inte bevisas genom att man förlovar sig.
Men att förlova sig - är ändå symbol "för att det är vi".

Och säkert mångas dröm - speciellt flickornas!

Vi förlovade oss efter ett och ett halvt års sällskap.

Däremot tog det hela 14 år innan vi gifte oss ...

fråga mig inte varför.

Det blir ju så där ibland,

man bara fortsätter på samma spår

och gör inget annat.

Så helt plötsligt sa min blivande man -

är det inte detsamma att vi gifter oss?

Och visst tyckte även jag det!!!

Så det blev så till slut -

ett enkelt bröllop ...

precis som vi ville.

Jag har faktiskt aldrig själv haft

några sådana storslagna

bröllopsdrömmar om sagobröllop,

massor med folk, mat, dryck

och tjusig klänning.

Jag och min man blev ändå lyckliga tillsammans

utan det där storslagna bröllopet!

Så det är ju inte bara händelsen och sakerna

som gör lycka - det är personerna

som det handlar om - som gör sin egen lycka!

Eller olycka ...

Av Babbelmoster - 24 september 2007 16:33

... till att kliva utanför dig själv och göra nåt riktigt chockerande, alltså riktigt oväntat?

Vad skulle det vara för något du skulle vilja göra i så fall?

Egentligen så vet jag inte själv om det är nåt speciellt chockerande jag vill åstadkomma!

Absolut inte hoppa bungyjump!

Inte flyga ett plan ...

Jag tror att jag är nöjd med mig själv som den lilla gråa och oansenliga musen jag är ... med en rätt så alldaglig vardag! Det är ju så jag faktiskt vill ha det - annars hade jag nog (hoppas jag) gjort nåt åt det tidigare!!

Av Babbelmoster - 24 september 2007 16:25

Undrar just hur min blogg hade sett ut om jag var i tonåren och skrev. Hmm ... killar, smink, kläder, läxor och skola, fest och party ... Skittråkiga skoldagar med mycket läxor - bara rasterna som är kul, något skojsigt som har hänt nån dag, ny kille, snygging, modesnack, kläder kläder i massor, shopping, skor, nagellacksfärger, hårförlängning, partytime ... glittersmink ... puder.

Ja inte hade jag skrivit lika djupt tänkande och med så här många funderingar om livet som ibland kan synas i min blogg nu, nä det hade nog varit en helt annan stil, ett annat språk, andra bilder ... men så är det ju - olika generationer har sitt språk och sina funderingar. Det är ju så det skall vara ... när man är ung är ju ... eller åtminstone borde - livet vara en enda lång fest! Tolka det på rätt sätt nu ni som läser. Jag menar nu inte med sprit och droger - inte sån fest - utan att det borde vara glatt, bekymmersfritt och harmoniskt! Tids nog hinner ju livet och vardagens bekymmer ikapp en ... vuxenlivet kommer fortare än man tror! Så det är väl bara att önska ungdomarna lycka till ... och ta tillvara på DIN ungdom och DIN vardag på ett BRA sätt ... annars kommer du kanske att ångra dig senare i livet ... gör nåt bra NU och vänta inte tills allt är för sent!  

Samtidigt måste jag säga - att det finns visst ungdomar som tänker djupa tankar och har mycket funderingar om ditt och datt och kanske inte alltid tar livet lika lätt som dom borde!!! Det finns många ungdomar som mår dåligt och far väldigt illa där ute i samhället.

Ja det här var ytterligare en "djup fundering" av mig ...

Av Babbelmoster - 24 september 2007 16:04

Otroligt skönt och njutningsfullt att bara bli omhändertagen.
Ligga där och bara känna de där varma, kraftfulla händer glida över kroppen.
Precis vad jag behöver idag och alla andra dagar!

På mitt jobb kan vi få massage -

på arbetstid och på vårat företag!


Vi har den förmånen ...

det kallar jag verkligen för förmån!

Massage får oss verkligen att må bättre!
Det hjälper ju energierna att flöda fritt i kroppen och balansen och hälsan återställs.
Enligt modern forskning frigörs oxytocin vid beröring, ett hormon som verkar lugnande och avstressande och som dessutom har positiva effekter på blodtryck, puls och matsmältning.
Spända och ansträngda muskler mår också bra av att masseras.

I morgon skall jag till

min sjukgymnast - på mitt företag

för att få ultraljud först

och sedan massage!!!

Det är så skönt,

avstressande,

avkopplande,

mjukgörande,

tröttsamt ...

härligt.

Av Babbelmoster - 24 september 2007 15:59

Det är väldigt olika hur mycket vi behöver sova varje natt. Normalt för en vuxen person är dock 6-7 timmar.
Forskare talar också om ett minimum på åtminstone 4-5 timmar. Detta anses vara absolut nödvändigt för att människan ska kunna fungera någorlunda väl.


Jag tillhör den kategorin som behöver endast kring 4-5 timmar.

Många kan ju känna av om dom under en period sover för lite, diverse "biverkningar" - förutom trötthet, huvudvärk och allmän irritation, även blöder näsblod.

Vi behöver alla sömn - sömnen behövs för att kroppen och hjärnan ska få vila, återhämta sig och bearbeta intryck.


Hur många timmar behöver du och hur många sover du?

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards