Alla inlägg den 8 september 2007

Av Babbelmoster - 8 september 2007 14:53

Jag berättade ju i morse om den tragiska olyckan igår ... nu har en jobbarkompis precis ringt och berättat att den som blev påkörd - en 38 årig kvinna - har avlidit ... och det är hustrun till en kille som jobbar på mitt företag! Jag är alldeles upprörd nu ... det är så tragiskt ... så onödigt ... så hemskt! Jag lider verkligen med alla dom drabbade - först och främst förstås min arbetskamrats familj som förlorat sin hustru och mamma! Men ynglingen som var den som förorsakade allt - är ju också hårt drabbad på sitt sätt - liksom hans familj!

Av Babbelmoster - 8 september 2007 12:58

Idag är det verkligen regnigt och tråkigt väder. Det störtregnar i stort sett hela tiden ... det forsar ner från himlavalvet alla dessa blöta droppar! Ibland haglar det ... Det har hittills kommit kring 10 mm. Och det fortsätter ju regna ...

Jag har varit in på en möbelaffär, alltid kul att kolla på möbler och prylar. Köpte tre stycken ljuslyktor, olika storlekar och i röd färg - passar bra till julen. Skall ha dom ute på antingen bron eller altanen! Setet kostade bara 99 kr! Sen var jag och fyndade på ett ställe där dom sålde ut alla kläder för halva priset! Jag köpte en vit jumper, två svarta jumprar, en svart väst och en röd kavaj ... allt detta kostade bara 150 kr. Fyndat alltså!

Jag hade tänkt fara på flera andra affärer - men vädret gjorde att jag helt enkelt sket i det ... for och handlade mat och så hem. Håller på att göra en köttgryta nu, skall ha i kokosmjölk och diverse thaikryddor, grönsaker, sockerärter ... brukar bli supergott!

Av Babbelmoster - 8 september 2007 08:55

Igår förhördes ju föräldrarna till den lilla flickan som försvann i Portugal i maj. Det verkar ju som om dom drogat flickan och dödat henne av "misstag". Hur fan är man funtad - hur kan man droga sitt barn och gå och äta middag själv????????????? Och dumpa kroppen sedan ... det är ju ens eget barn! Gör man något sådant här, så är man ju helt känslokall!!!! Ofattbart är det för mig.

Av Babbelmoster - 8 september 2007 08:45

Igår vid lunchtid - inträffade en tragisk bilolycka i mitt samhälle! Det var en 38-årig kvinna som kom joggandes eller gåendes på ett övergångsställe och blev påkörd av en bil, med påföljden livshotande skador. Hon vårdas nu på sjukhuset i Umeå - dit hon flögs med helikopter, eftersom hennes skador bedömdes vara så allvarliga - så hon inte kunde behandlas i Sunderbyn (utanför Luleå). Hon ligger på neurologavdelningen med skallskador. Usch ...

Bilföraren var en 18-årig yngling - som hade fått sitt körkort i augusti! Han körde tydligen för fort - det är 50 där vid olycksplatsen. Det är 70 meters bromsspår och dessutom körde han på fel sida av vägen, för att undvika ett farthinder!!!! Den här bilföraren har brustit på många sätt i sin bilkörning och uppmärksamhet! Hemskt ...

1. kört på fel sida vägen

2. kört för fort

3. kört på en människa på ett övergångsställe

Det är klart att denna kille mår skitdåligt efter något sådant här! Det är ju synd om honom också på sätt och vis, men ännu mera synd är det ju om kvinnan som kanske inte överlever, eller får svåra skador för livet - även om hon överlever!!

Tänk så fort ett liv kan förändras, några sekunders bristande uppmärksamhet ... och varför måste man köra så fort frågar jag mig jämt och ständigt! Man kommer inte fram nåt speciellt fortare ändå! Vill man köra fort - kan man väl vistas på racerbanor och inte i allmän trafik! Som jag brukar säga till min son, man behöver inte vara klok för att trampa ner gaspedalen i botten, det kan varenda människa göra - men var så klok så du använder det du fått mellan öronen - hjärnan - använd den och kör förståndigt! Det kan ju ändå inträffa tråkiga saker ... Tycker att om man vill leka i trafiken - då är man inte så pass mogen att man borde ha körkort - då skall man vara kvar i sandlådan! Man riskerar ju inte bara sitt eget liv - utan andras också!

Hoppas verkligen att den här kvinnan klarar sig utan några framtida men - jag ber för henne att det skall gå bra!

Av Babbelmoster - 8 september 2007 08:12

Här kan du testa dig själv hur norrländsk du är ... om det är nåt intressant för dig att veta förstås!

Själv blev jag 84% norrländsk - jag bor definitivt på rätt plats på jorden också står det!!! Så nu vet jag det ...

Av Babbelmoster - 8 september 2007 07:59

Gissa när jag vaknade i morse - 4.45 Galet eller hur! Som tur var så somnade jag om ... steg upp strax efter 6. Min man steg upp ett tag före mig och hade fixat kaffet och tagit in tidningen ... så det var bara att bänka sig och dricka och läsa.

Jag har hållit på att plocka undan utekrukor som jag diskat upp för vintern ... fågelbad, diverse annat som jag har ute i trädgården ... har ännu kvar mycket ute - men en del får ju vara kvar ännu ett tag - inte har jag tänkt att vintern skall komma på mycket länge ännu! Men det är skönt att ha gjort bort en del av utearbetet.

Då min man klev upp - var det bara kring +0 grader - nu är det i alla fall hela +5! Grått på himlen ... solen syntes lite när jag klev upp.

Idag är det Skördemarknad i stan - så vi hade tänkt åka dit och kolla vad som finns att köpa av grönsaker, fisk, bär och hantverk. Trevligt inslag i stadsbilden.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards