Alla inlägg den 19 september 2007

Av Babbelmoster - 19 september 2007 15:07


Många sätt att kyssas finns det ju! Men vilken gillar du bäst?


Tungrullare eller smällkyss

Blöt tungkyss

Kyss med stängd elller öppen mun

Kyss på kind- eller panna


Själv så föredrar jag ju kyss med tungrullningar - öppen mun - och förstås med någon som jag tycker om!!! Då smakar det bäst också! Mums fillibabba - kyss på dig ...

Av Babbelmoster - 19 september 2007 14:55

En sak har jag tänkt på när jag irrar mig runt i bloggträsket! Och det är vad det är många som verkar ha värkproblem, vara sjukskrivna ... många kvinnor har väldigt mycket värk, är utbrända och är "på väg tillbaka". Just att kvinnor har så mycket värk ... tror jag mycket beror på alla krav som just vi kvinnor har, av samhället, av familjen, av släkt och vänner och inte minst av oss själva! Eftersom jag själv är kvinna med mycket värk ... så tror jag faktiskt att det ligger nåt i detta påstående.

Vi kvinnor skall göra karriär, vara en bra hustru, mamma, kompis. Vi skall se vackra ut, vi skall vara smala, gå på gym, ha senaste modekläderna, vi skall ha ett perfekt och städat hem, hinna fixa och trixa i trädgården - puh så jobbigt om vi skall orka och hinna med allt detta! Och så skall vi vara perfekta på våra arbeten också! Effektiva överallt ...

Jag menar - det blir för MYCKET av ALLT! Till slut slår ju kroppen bakut ... vi får värk, mår dåligt, tappar sömnen, får prestationsångest, huvudvärk, blir irriterade - VI MÅR BÅDE FYSISKT OCH PSYKISKT DÅLIGT!

Värken tror jag är ett mycket dåligt - men säkert tecken - på att nåt inte står rätt till med våran kropp!

Jag känner ju själv hur spänd jag är i min kropp - ibland kommer jag på mig själv med att tänka - varför kan jag inte slappna av - jag går på HÖGVARV hela tiden!!! Jag kan inte sitta still - inte ens när vi äter! Har 1000 saker i skallen som skall göras och det NU direkt också! Det är en konst att kunna slappna av för mig ...

Så systrar och även bröder - tänk lite på er själv och ta hand om ert inre och även yttre skal ... vårda er själva lika mycket som ni vårdar er familj och andra! Det är så lätt att vi glömmer bort oss själva ... men vi är också viktiga ... både för andra och framförallt för oss själva!!!

Av Babbelmoster - 19 september 2007 14:49

Nu har jag varit så jäklars sugen ett bra tag på surströmming --- så nu blir det faktiskt det till middag idag! Även om jag så skall äta den ensam! Min man gillar ju också surströmming - men det är ju inte säkert han vill ha det till middag mitt i veckan. Brukar ju höra till fest, snaps och goda vänner!

Men vilket som ... potatisen håller på att kokas och löken skall skäras ... och sen så skall burken med den ljuvliga doften öppnas och spridas i hela huset och i mina luktorgan! Mums - vad jag längtar tills jag får sätta tänderna i första klämman!!

Av Babbelmoster - 19 september 2007 13:00

BesöksstatistikBesökare idag:  Besökare igår:  Den här månaden:  

Har en undran här om det här bloggställets statistik.


Ibland så står det:

Besökare idag:

Besökare igår:

Den här månaden:


Och alldeles nyss så här:

Besökare idag:

Den här månaden:

Totalt:


Jag bara undrar - varför ändras den här statistiken på det här sättet - nån som vet? Har ni upptäckt det här "fenomenet" kanske själv också?

Av Babbelmoster - 19 september 2007 12:55

Nu har jag varit hos sjukgymnasten och det är alltid skönt efteråt. Jag blir sååå himla trött och vill bara gå och lägga mig. Mår lite illa och är lite lite yr - men inte som efter första gången, det satt i ett frukantsvärt illamående i flera dagar och yrsel kände jag också av ... usch - inget skönt alls var det att må så där - även om det är skönt med massage och ultraljud för mina "onda kroppsdelar". Dessutom börjar jag alltid att frysa efteråt ...

Hoppas någon läser det här inlägget som brukar få massage och ultraljud och kanske vill dela med sig av sina upplevelser och känslor!

Det är kanske vanligt att frysa, bli trött, känna av både yrsel och illamående!

Av Babbelmoster - 19 september 2007 08:33

Idag skall jag få både massage och ultraljud, för mina axlar och ryggen! Skall bli skönt förstås ... hoppas bara jag slipper illamåendet och yrseln. Har jäkligt ont i vänstra nacksidan och axeln idag ... det är nog den här jäkla blåsten som varit ett tag nu som rår för detta ... tål inte blåst alls. Min värk blir sju resor värre då ... när det stormar ute!

Av Babbelmoster - 19 september 2007 07:53

Jag kollade bara lite på programmet igår - Kristallen - som korade olika vinnare, bästa kvinnliga och manliga programledare, bästa program och så vidare.

Dom som vann titeln - Årets program och Årets dokumentärprogram - var det suvärena "I en annan del av Köping". Alltså jag bara älskar dom personerna och programmet är verkligen mycket sevärt.

Till alla er som aldrig sett detta program - ni måste bara börja titta. Det kommer väl en fortsättning på vårens programserie snart.

Sådana här program är ju så mycket mera sevärt än typ alla dessa fjantiga och töntiga och ointressanta dokusåpor som det läggs en massa pengar på att göra! Program som inte ger mig nåt i alla fall och därför tittar jag inte på dom heller! Jag tänker på bl a Big Brother, Bonde söker fru ... ja nu står det still i skallen vad alla programmen heter ... så intressanta är dom för mig alltså - så jag inte minns vad dom heter!

Jag säger Grattis till Linda, Tobbe, Mats och Micke i en annan del av Köping!

Av Babbelmoster - 19 september 2007 06:05

 Liten Smiley-ordlista:


:-) Den glada

:-P Den retsamma/retas/oseriös

:-D Den jätteglada

:-| Den likgiltiga

:-/ Den missnöjda eller fundersamma

:-( Den sura/ledsna

:-] Den sarkastiska

:-[ Den surt sarkastiska

:-< Den mycket besvikna

;-) Den skämtsamma

:-S Den förvirrade eller osäkra

:-O Den förvånade

:-@ Den jättearga

:-3 Den finurliga/Ler som en katt

:-I Den belåtna/Mätt

:-* Den som kysser

:-x Den som kräks

Källa: Wikipedia

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards