Alla inlägg den 4 september 2007

Av Babbelmoster - 4 september 2007 19:18

När du var barn - hade du något drömyrke som du ville bli när "du blev stor"? Tror nog att dom flesta barn har ett drömyrke, som polis och flygvärdinna!

Själv drömde jag om att bli arkeolog eller språklärarinna ... har alltid varit galen i historia och gamla städer och i språk - har alltid fashinerat mig nåt oerhört! Har läst flera språk ... men man får ju inte användning av nåt annat än engelska egentligen i sin vardag ... synd - för man glömmer faktiskt språket när man inte underhåller det så att säga!

Och arkeolog - tänk så intressant - att hitta en sedan länge gömd och glömd stad, med krukor och skärvor som berättar sin historia om folket som bodde där för länge sedan! Det måste ju ha varit nåt alldeles speciellt när en pyramid hittades och man kunde ta sig in i en gravkammare! Att hitta alla dessa saker som legat där i dammet och mörkret i tustentals år ...

Ja det här var min lilla barndomsdröm en gång - om vad jag ville bli när jag blev stor och ingenting av detta blev jag! Även om historia och språk fortfarande intresserar mig förstås!

Av Babbelmoster - 4 september 2007 18:53

Nu tänker jag hoppa in i duschen - så jag försvinner bort ett tag ...

Av Babbelmoster - 4 september 2007 18:36

Hej där ... inget inlägg idag förräns nu. Konstigt eller hur! Måste berätta lite om min dag ... Var till sjukgymnasten kl 8 för första gången för min vänstra axel ... skulle ha gått för 30 år sedan ... då problemen började! Men dum som man är, så lider man och till slut är det för jävligt och har blivit kroniskt ... och tar dessutom längre tid att göra den bra eller åtminstone bättre! Nåja, hon gav mig ultraljud och massage. I en timme ... när jag reste mig upp höll jag på att tuppa av och svimma, yr i knoppen och fruktansvärt illamående ... pang på en endaste gång bara! Fy farao vad dåligt jag har mått idag ... först efter kl 12 började besvären att lätta, jag hade tänkt gå hem och lägga mig flera gånger - men dum som jag är - så härdade jag ut ett tag till och ett tag till, sen tog ju arbetsdagen slut. Visserligen hade det blivit bättre, men inte helt och hållet bra var det - jag la mig när jag kom hem ... känner mig fortfarande lite hängig och lätt illamående ... och trött!!! Men tydligen så kan det bli en sådan här reaktion av massage ... det blir mycket blodgenomströmning av den förstås!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards