Alla inlägg den 3 september 2007

Av Babbelmoster - 3 september 2007 15:15

Hur många av er röker?

Själv gör jag det inte och har aldrig gjort det - jo ett bloss i hela mitt liv! Däremot röker jag ju mycket PASSIVT! Fast jag INTE själv vill det - så är jag tvingad av andra att "dra in röken"! Mycket mindre nu för tiden visserligen - men ändå för mycket när man som jag är irriterad av att andas in röken i luftrören mina!

Jag tycker det är SUPERBRA att det blivit ändring på t ex restauranger och andra offentliga ställen med detta rökande!! För det känns som när jag själv väljer att inte röka, då skall jag inte heller behöva bli utsatt för cigarettrök ändå!

Jag har dessutom sett med egna ögon vad röken kan åstadkomma - som t ex i form av sjukdomen KOL. Min svärfar kunde knappt andas utan syrgas ... jag vet en gång när min man och jag kom hem efter att ha suttit en hel dag hos svärfar på lasarettet ... och sett hur han plågades med sin andning ... jag sa till min son: hör du det - du börjar ALDRIG röka!!! Han svarade: är du tokig - jag hatar ju rök!! Han är själv astmatiker - så han vet hur jobbigt det kan vara med andningen ibland! Men man glömmer ju så lätt - som med allt annat ... så jag är glad för att han inte börjat röka ännu ...

Av Babbelmoster - 3 september 2007 05:47

Hej och god morgon kära bloggare! Hoppas ni sovit gott i natt - det har inte jag gjort - klockan var över 24 och jag hade inte somnat ännu ... stiger ju upp halv 5 - så det känns som en kort natt!

Vädret är piss rent ut sagt, duggregn - men ganska så varmt ändå ... +8 grader - igår morse kring 5 var det ju bara drygt +1 grad.

Nu skall kaffe drickas i åtskilliga koppar - allt för att vakna ... ha en bra måndag alla!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards