Alla inlägg den 14 september 2007

Av Babbelmoster - 14 september 2007 19:03

sexysparklewitch_hello_1162384443.gif

Ropa inte hej fastän solen har gått ned, för svärmor kan komma med aftontåget.

Detta är ett ordspråk som jag hittat nånstans - men hur är det här egentligen med svärmorsfrågan - är hon verkligen en ragata och så djävlig och arg och bestämmande som man hört från olika håll? Vad tycker ni - hur är eran egen svärmor? Min svärmor är tyvärr död, jag säger tyvärr - för jag hade en helt underbar svärmor - go och snäll och hjälpsam och mycket kärleksfull - jag saknar henne väldigt mycket!!

Jag kanske hade tur … och det tackar jag någon för! Men många tycker nog att svärmodern är en riktig Häxa

Av Babbelmoster - 14 september 2007 14:40

Idag är det verkligen STORM! Det viner runt husknuten ... det blåste bara lite lätt i morse ... men vinden har verkligen ökat betänkligt under dagen ... nu är det full storm som gäller ute! På förmiddagen fick jag rädda våra parasoll som nästan höll på att lyfta från altanen ... Det är väldigt gråa moln som rör sig över himlavalvet! Regnet kommer nog snart ... det är lovat rikliga mängder!

Ja och så har jag ju varit till frissan och klippt mig och blivit 350 kr fattigare ... men ändå rikare - det blev bra ... håret hade vuxit sig så långt nu i sommar ... som jag har skrivit tidigare ...  såg jag ut som ett troll i håret ... nu är man mera välvårdad skall jag säga! Skönt ...

Har också städat klart datarummet ... hann bara halva innan frissan. Hade tänkt gå på stan lite efter frissabesöket ... men vädret bjöd inte in - så jag åkte hem!

Nu kollar jag också på damfotbollen ... pågår just nu match mellan Nordkorea och Nigeria. Nordkorea leder med 2-0. Och Sverige förlorade ju sin match mot USA - vilket var väntat ... även om dom stundtals spelade bra och hade många chanser ... men inte marginalen på sin sida. Typiskt ...

Min man har precis åkt till sitt jobb - dom jobbar ett extraskift i natt ... eller rättare sagt mellan 15.00 - 24.00

Av Babbelmoster - 14 september 2007 07:58

Hej där alla ... har tid att kika in här ett tag ... har ju semester idag ... men inte kan jag ligga på latsidan bara för det! Vaknade strax efter 4 ... som tur var fungerade min hjärna så att den ansåg jag behövde mera sömn och jag somnade om till 05.29 Hade satt klockan på 05.30 Har tydligen en inbyggd i kroppen *ler*.

Upp och hoppa alltså, tvättade av mig sömnen, hämtade tidningen och fixade kaffe! Redo för en ny dag!

Min man har jobbat nattskift och slutade 01, var väl hemma strax före 01.30 Han klev upp 06.30 ... men nu ligger han igen - det är han värd tycker jag. Han har hjälpt mig att bära in en vit hylla till vårat datarum, hyllan har jag fått av min kusin och den passar superbra ihop med tv-bänken som jag har i detta rummet! Så nu blir det till att höststäda här också ...

Duger inte att jag sitter här och slöar till ... bäst att fortsätta mitt slit och släp! Solong bloggers å läsers ...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards