Alla inlägg den 22 september 2007

Av Babbelmoster - 22 september 2007 18:01

Funderar just nu på denna fråga:

... använder du/ni ALLTID säkerhetsbälte i bilen? I bussen då ... i taxibilen?

Jag skulle ALDRIG sätta mig i en bil UTAN bälte på! Känner mig OKLÄDD i så fall! Och DET RÄDDAR FAKTISKT LIV!!!! Tänk på det ... ni som slarvar med bältet ... Att ta på sig säkerhetsbältet - sker ju helt automatiskt - man tänker ju aldrig på detta - man bara gör det!

Av Babbelmoster - 22 september 2007 15:25



Vaxa, raka eller plocka. Det ska vara slätt och hårlöst.
Metoden beror ju på vad man uthärdar.
Vill man vara fin får man lida pin!
Ibland kan man ju fundera vad man håller på med och vad man lägger ner för att påverka sitt utseende.

Överdriver vi det här med hår?

Många avlägsnar ju allt totalt.....

Har aldrig själv provat vaxa benen och skulle

faktiskt heller aldrig vilja göra det!

Tycker inte att det gör någonting

om det finns hårstrån på benen,

beror väl naturligtvis hur mycket!

Men det jag har - det är ok -

tycker jag i alla fall!

Som sagt - vaxning är aldrig provat

av mig, har heller aldrig rakat benen!

Är jag konstig, ovanlig ... eller normal???

Inte vet jag ...

Däremot skulle jag aldrig

vilja ha hår under armarna ...

där rakar jag mig alltid!!

Tycker det är äckligt när kvinnor

är håriga under armarna!

På männen gör det ingenting alls!

Där tycker jag det är ett måste

med hår ...


Visst är det konstigt hur vi tänker

med det här "håriga".

Av Babbelmoster - 22 september 2007 15:22

Vad har du för ringsignal i din mobil? Byter du ofta? Laddar hem från nätet? Någon favoritlåt som du har till ringsignal? Spelar det ingen roll för dig - vilken signal som ljuder i din mobbe? Det finns ju hur många olika ringsignaler som helst. Läckra, hemska, skräniga, braiga, vackra, roliga, fräcka ...

Jag gillar dom här som låter som barn ... svara då - det ringer!! Ska du inte svara då nångång!!!  

Av Babbelmoster - 22 september 2007 08:07

Har varit uppe sen 6 ... denna gråa och blöta lördagmorgon. Det är disigt och kring +8 grader. Det har regnat i natt verkar det som! La mig tidigt igår kväll ... var så trött i hela kroppen - hade ont precis överallt ... och visst känns det fortfarande. Ryggfan är inte snäll alls och höften likaså ... men jag har ändå städat "halva" förrådsrummet (som tjänar som ett gästrum). Var tvungen att ta igen mig lite ... innan jag fortsätter. Har kvar ett fönster till att tvätta och hänga upp nya gardiner och skura golvet och bädda rent i gästsängen.

Har plockat in lite konstgjorda blommor som jag har haft ute på bron ... i amplar.

Sen skall jag iväg och köpa mera ljung och fylla mina fönsterlådor som jag har utanför köksfönstret - det är tre stycken lådor - brukar ha tre ljung i varje och enris, granris eller tallris mellan och sen sätter jag en ljusslinga i allt till advent! Snyggt och mysigt blir det!

Igår var vi på mina svärföräldrars grav och höstpyntade, planterade fyra ljung där och satte dit gravlyktan och tände ett ljus i den. Skall sätta dit mossa och lite granris eller enris senare.

Ja det var lite om igår och idag det ... nu skall jag ila vidare i bloggträsket och läsa och kommentera ... see ya!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards