Alla inlägg den 16 september 2007

Av Babbelmoster - 16 september 2007 14:56

Eftersom jag skall ha spagetti och köttfärssås till middag idag ... så kom jag osökt att fundera på denna intressanta fråga!

Kan ni göra en liten portion spagetti när ni kokar ... eller blir det ALLTID över massor i pannan? Det är stört omöjligt för mig att koka precis så det räcker till middagen ... det blir ALLTID över ... MYCKET också. Vilket ju i och för sig är bra, maken skall ju ha matlådor och även sonen får sin beskärda del av resterna!

Men visst är det konstigt att man inte kan göra "lagomt mycket" ... min syster frågade mig just den här frågan en gång ... hon gör också alldeles för STOR portion av spagettin *ler*.

Av Babbelmoster - 16 september 2007 08:32

Måste bara skriva ett inlägg och visa att jag lever! Igår hade jag faktiskt inte alls bloggtid! Ursäkta mig alla goa bloggare ... men så är det ju ibland!

Jag städade köket igår morse ... ni vet ... höststädningen håller jag på med! Sen iväg och handlade, upp till sonen fram och åter - han var ju inte hemma! Plockade in lite trädgårdsgrejor och diskade upp dom ... tog in ett av parasollerna vi har på altanen ... det regnade ju och blåste ... så jag tänkte att nu åker den in. Vi har ändå kvar en parasoll på altanen om det behövs!! Jovisst ja - städade ju klart tvättstugan som jag påbörjade i fredagskväll ...

Sen igår eftermiddag, fick jag för mig att jag skulle plocka ihop lite i garaget ... och dammsuga - det blev som mannen sa när han såg vad jag hade gjort - det blev som ett dansgolv här och ta nu och lugna ner dig!!! Och det gjorde jag - men då blev jag ju sååååå trött och satt bara och gäspade hela kvällen - var dööötrött alltså!

Nu på morgonen - vaknade 6 - har jag satt igång tvättmaskinen - plockat ihop kläder där jag har min "strykhög" - rensat bort en del därifrån som är rena sommarkläder och som inte skall användas nu. Även rensat bort kläder som jag aldrig använder ... dom skall skänkas till klädinsamling.

Ja det var väl lite av lördags- och söndagsbestyren hos mig ... annars då - hur har ni det då?

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards